Home » Stiinta » ”Bacteria de coşmar” se răspândeşte în spitalele din Statele Unite. Niciun antibiotic nu are efect asupra ei şi este greu de detectat

Alexandru Voiculescu 01.19.2017
Savanţii au descoperit o bacterie care este rezistentă la orice tratament, care se răspândeşte mai repede şi mai subtil decât s-a crezut până acum.

În Statele Unite, bacteriile, care sunt cunoscute sub numele de carbapenem-resistant Enterobacteriaceae (CRE), infectează aproximativ 9.300 de oameni în fiecare an şi omoară circa 600. Cercetătorii sunt de părere că această bacterie este şi asimptomatică, ceea ce o face dificil de detectat. De aceea, mai este numită şi ”nightmare bacteria”, „bacteria de coşmar”.

William Hanage, de la Harvard T.H. Chan School of Public Health, menţionează că „deşi atenţia noastră era asupra bolnavilor cu infecţii cu CRE, descoperirile noastre atestă că bacteriile se răspândesc dincolo de aceste cazuri de boală”.

CRE-urile sunt o familie de bacterii care rezistă la antibiotice, chiar la carbapenem – antibioticul folosit ca ultimă soluţie atunci când toate celelalte eşuează. Această familie include bacterii precum Salmonella, E. coli şi Shigella, care sunt cauze obişnuite ale toxinfecţiilor alimentare.

S-a observat că rezistenţa la antibiotice a crescut în toată familia de CRE. Aceste bacterii sunt cunoscute pentru că se dezvoltă în spitale, unde evoluează şi îşi transmit genele mai departe, devenind eventual bacterii foarte puternice, rezistente la orice medicament.

Un raport oficial de săptămâna trecută a relatat că o femeie din Statele Unite a murit deja din cauza unei „superbacterii”, care a dus la formarea unei pneumonii rezistentă la bacterie.

Acum, Hanage şi colegii lui au descoperit că aceste tipuri de bacterii se înmulţesc într-un ritm şi mai rapid, crescând de asemenea şi în diversitate. În unele cazuri, speciile nici măcar nu aveau genele care blocau tratamentul cu carbapenem, dar tot erau capabile să reziste, sugerând că au găsit o nouă cale de a evita aceste antibiotice.

Mai rău decât atât, echipa nu a găsit niciun tipar de răspindire a rezistenţei la antibiotice, aşadar, cea mai bună metodă este oprirea infecţiilor. Dar cum se poate face acest lucru atunci când infecţiile nu au niciun simptom şi în condiţiile în care răspândirea lor este imprevizibilă?

Mii de specii de bacterii se adăpostesc în locuinţele noastre

Descoperire alarmantă: Gena unei noi bacterii, identificată. ”Se va răspândi pe plan mondial”

În prosopul de baie se află milioane de bacterii. Cât de des ar trebui schimbat?

Microbiomul – fiinţele care trăiesc în noi, controlându-ne viaţa