Home » Știință » După ce s-au analizat 100.000 de oameni s-a constatat că „genele de educaţie” au intrat în declin

Publicat: 19.01.2017
Un nou studiu arată că „genele de educaţie” sunt în declin.

Genele care creează predispoziţia pentru un nivel mai înalt de educaţie a fost în declin în ultimii 80 de ani, conform unui nou studiu. Cercetătorii sugerează că acestea sunt în selecţie negativă, ceea ce va avea un impact major asupra speciei în secolele următoare.

Studiul a implicat mai mult de 100.000 de persoane din Islanda. S-a observat că cei care au genele pentru o educaţie mai bună aveau o probabilitate mai mică de a avea copii, adică cei mai deştepţi oameni din Islanda au o contribuţie mică la bagajul genetic al Islandei.

Cercetătorii au avut în vedere natalitatea a 129.808 de indivizi născuţi în Islanda între 1910 şi 1990, au analizat ADN-ul acestora şi l-au comparat cu nivelul de educaţie. Au descoperit că există un factor genetic în relaţie cu cu potenţialul unei persoane de a fi mai educat. Au elaborat astfel „scorul poligenic”.

Odată ce scorul poligenic a fost corelat cu factori precum educaţia şi fertilitatea, cercetătorii au observat că cei cu o predispoziţie genetică la educaţie tind să aibă mai puţini copii. De asemenea, au observat că scorul poligenetic mediu este în scădere.

Interesant este că această scădere nu se datorează faptului că mai multe studii înseamnă timp mai puţin pentru alte activităţi, ci că genele implicate în educaţie au un efect negativ asupra fertilităţii. Acest lucru s-a observat la cei care nu aveau o educaţie aleasă. Deşi aveau „genele de educaţie”, rata natalităţii se află sub medie.

Astfel, din cauza dezavantajului infertilităţii, „genele de educaţie” devin mai rare. Totuşi, nivelul de educaţie creşte în continuare. De asemenea, metoda, probabil, nu este cea mai potrivită, luându-se în considerare doar o singură ţară; în plus, metoda pentru a determina rolul acestor gene poate avea inexactităţi. Probabil nici nu există ceva numit „gene de educaţie”.

Premieră mondială! Gene modificate printr-o metodă revoluţionară, testate pe oameni

Zgarcenia e inscrisa in gene?

Inteligenţa copiilor e scrisă în gene