Home » Știință » Drogurile psihedelice ar putea ajuta la modificarea structurii celulelor şi ”repararea” neuronilor din creier

Publicat: 18.06.2018
Drogurile psihedelice, precum LSD-ul, DMT-ul sau ciupercile halucinogene, şi-au căpătat de-a lungul timpului renumele negativ. Însă, în prezent, specialiştii au început să analizeze efectele curative ale drogului în cazul persoanelor cu probleme mintale.

Noua cercetare arată că modul în care psihedelicele repară creierul este similar cu modul de acţiune al ketaminei. Conform Inverse, acest lucru ar putea duce la crearea unei noi clase de medicamente cu acţiune rapidă pentru tratarea depresiei şi a stresului post-traumatic.

În cadrul lucrării, echipa de cercetători a dezvăluit dovezi ale schimbărilor structurale ale nervilor prin intermediul medicamentelor psihedelice. Astfel, prin intermediul neuroplasticităţii, ar putea fi reparate disfuncţii ale creierului în cazul persoanelor cu anxietate.

„Psihedelicele sunt printre cei mai puternici compuşi ce au impact asupra funcţiilor creierului, aşadar am fost curioşi de mecanismele lor de acţiune”, a declarat David Olsan, profesor de biochimie şi medicină moleculară din cadrul Universităţii din California, Davis (SUA).

În urma experimentelor realizate pe culturi neuronale de şobolani, cât şi pe creierul prelevat de la musculiţe de oţet sau şobolani, Olsen şi colegii săi au observat că LSD, DMT şi DOI cresc numărul de dendrite din nervi şi numărul de sinapse. Împreună,  aceste descoperiri sugerează că psihedelicele induc schimbările structurale la nivelul creierului . „Structura neuronilor le afectează funcţiile şi în cazul multor boli neuropsihiatrice, în special cele asocioate stări şi anxietăţii, aceste sunt caracterizate de entrofia neuronilor din cortexul prefrontal”, a declarat Olsen. „Aşadar, dacă găsim compuşi care promovează creşterea acestor neuroni, am putea repara circuitele distruse de afecţiuni”, a adăugat el.

Deoarece cortexul prefrontal ajută la controlarea regiunilor din creier asociate fricii, anxietăţii sau recompensei, tratarea lor reprezintă un punct cheie pentru ameliorarea sau vindecarea depresiei şi a stresului post-traumatic.