Home » Știință » Genomul uman poate conţine până la 20% mai puţine gene, conform unui rezultat recent surprinzător

Publicat: 01.09.2018
Un nou studiu a scos la iveală că până la 20% dintre genele clasificate drept producătoare de proteine, sunt de fapt pseudogene, material genetic „ieşit din uz”.

Studiul realizat de o echipă de la Centro Nacional de Investigaciones Oncológicas (CNIO) din Spania subliniază dubiile cu privire la numărul genelor reale prezente în celulele umane, scrie Science Daily.

Reducerea numărului de gene funcţionale poate avea efecte importante în biomedicină întrucât numărul genelor care produc proteinele şi identificarea lor sunt aspecte de o importanţă vitală în investigarea multor maladii, precum cancerul sau bolilor cardiovasculare.

Lucrarea a fost publicată recent în revista Nucleic Acids Research.

De la completarea secvenţierii genomului uman în 2003, experţii din întreaga lume au lucrat pentru a compila primul proteom uman (numărul total de proteine generat de gene) şi genele care îl produc. Sarcina este imensă având în vedere complexitatea genomului uman şi faptul că avem circa 20.000 de gene care codifică (produc proteine).

În urma noilor analize, numărul total al acestor gene ar fi de doar circa 19.000, spre deosebire de alte cercetări care indicau un număr de peste 22.000 de astfel de tipuri de gene.

ADN-ul nostru este similar în proporţie de 99,9% cu cel al persoanelor din jur. Însă şi cu bananele împărţim un procent crescut de asemănări – GALERIE FOTO