Home » Știință » ADN rar cu helix cvadruplu, găsit în celulele umane vii

ADN rar cu helix cvadruplu, găsit în celulele umane vii

Credit foto: Pixabay
Publicat: 19.01.2021

Noile sonde permit oamenilor de știință să vadă acest ADN care interacționează cu moleculele din interiorul celulelor umane vii, dezvăluind rolul său în procesele celulare.

ADN-ul formează de obicei forma clasică, cu dublu helix, două spirale înfășurate una în jurul celeilalte. În timp ce ADN-ul poate să apară sub niște forme mai exotice în eprubete, puține sunt observate în celulele vii reale, ne informează Science Daily.

Cu toate acestea, ADN-ul cu patru catene, cunoscut sub numele de G-quadruplex, a fost văzut recent formându-se în mod natural în celulele umane. Acum, într-o nouă cercetare publicată în Nature Communications, o echipă condusă de oamenii de știință de la Imperial College London, UK, a creat noi sonde care pot vedea cum interacționează G-quadruplexele cu alte molecule din interiorul celulelor vii.

Ce rol joacă acest ADN cu helix cvadruplu în organism

G-quadruplexele se găsesc în concentrații mai mari în celulele canceroase, deci se crede că joacă un rol în boală. Sondele dezvăluie modul în care G-quadruplexele sunt „desfăcute” de anumite proteine ​​și pot ajuta, de asemenea, la identificarea moleculelor care se leagă de G-quadruplex, ducând la potențiale noi ținte medicamentoase care le pot perturba activitatea.

Unul dintre autorii principali, Ben Lewis, de la Departamentul de Chimie de la Imperial, a declarat: „O formă diferită de ADN va avea un impact enorm asupra tuturor proceselor care implică aceasta – cum ar fi citirea, copierea sau exprimarea informațiilor genetice. Considerând că G-quadruplexele joacă un rol important într-o mare varietate de procese vitale pentru viață și într-o serie de boli, dar veriga lipsă a fost imagistica acestei structuri direct în celulele vii”.

Peter Summers, un alt autor al studiului, a declarat: „Acest proiect a fost o oportunitate fantastică de a lucra la intersecția chimiei, biologiei și fizicii. Nu ar fi fost posibil fără expertiza și munca în echipă a tuturor celor care fac parte din cele trei grupuri de cercetare”.

Vă invităm să citiți și:

Un studiu al ADN-ului speciilor umane antice dezvăluie o legătură surprinzătoare cu bărbații de astăzi

A fost secvențiat cel mai vechi ADN de Neanderthal din Europa Centrală și de Est. Ce au aflat oamenii de știință

ADN-ul uman poate conține gene ale unui hominid antic necunoscut