Home » Știință » China pare să lucreze la o clonă a elicopterului trimis de NASA pe Marte

China pare să lucreze la o clonă a elicopterului trimis de NASA pe Marte

Publicat: 05.09.2021

Un prototip de mini elicopter a fost dezvăluit de Centrul Național pentru Știință Spațială (CNNSC) din China  și arată extrem de familiar cu aparatul trimis pe Marte de către NASA.

Imaginea publicată de centrul științific arată„o dronă marțiană de croazieră”, un mic vehicul cu două lame mari așezat pe o masă, aparent fiind puternic inspirat de elicopterul Ingenuity trimis de NASA pe Marte, după cum a observat jurnalistul Andrew Jones de la publicația SpaceNews.

„Am găsit ceva mai devreme care m-a făcut să-mi vărs ceaiul peste tot. Se poate spune că este opusul lui Ingenuity. Mai multă familiaritate decât Ingenuity, dar cu atât mai bine”, a scris Jones pe o platformă de socializare online.

Pănă la urmă, imitația este cea mai sinceră formă de flatare.

China are planuri mărețe pentru explorarea Planetei Roșii

Drona, descrisă într-un anunț al CNNSC, va fi echipată cu un spectrometru care cel mai probabil va scana elementele geografice ale peisajului marțian. În afară de asta, comunicatul de presă nu oferă prea multe detalii.

China are planuri mărețe pentru explorarea Planetei Roșii. La începutul acestui an, China a dezvăluit că are de gând să trimită prima misiune cu echipaj pe Marte până în 2033. Însă, nu este vorba doare despre lăudăroșenie aici. Țara a reușit să trimite cu succes un rover pe suprafața planetei Marte, ceea ce este, fără îndoială, o reușită impresionantă.

Misiunea elicopterului Ingenuity, un succes masiv

NASA a avut nevoie de ani buni pentru a finaliza conceptul elicopterului Ingenuity, reproducând cu multe eforturi condițiile extreme și gravitația de pe Marte aici pe Terra.

Misiunea a fost un succes masiv, micul vehicul de 1,8 kilograme depășind toate așteptările. Până acum, Ingenuity a zburat de 12 ori de la primul său voiaj din luna aprilie, scrie Futurism.

Așadar, poate că nu este de mirare că și China vrea să exploreze suprafața marțiană din zbor.

Soț și soție, îmbrățișați pentru eternitate. Mormânt unic descoperit de arheologi în China