Home » Știință » Telescopul James Webb a fost alimentat și e gata de lansare

Telescopul James Webb a fost alimentat și e gata de lansare

Publicat: 09.12.2021

În pregătirea lansării de la sfârșitul lunii decembrie 2021, echipele de la sol au finalizat cu succes operațiunea delicată de alimentare pentru telescopul James Webb cu combustibilul pe care îl va folosi pentru a se deplasa în spațiu.

Pentru a face corecturi critice de traiectorie la scurt timp după lansare, pentru a-și menține orbita programată la aproape 1,6 milioane de kilometri de Pământ și pentru a reorienta observatorul și a-și gestiona ritmul în timpul operațiunilor, telescopul James Webb a fost construit cu un total de 12 propulsoare de rachete, raportează NASA.

Aceste propulsoare de rachete folosesc fie hidrazină, fie un amestec special de hidrazină și oxidant de tetroxid de diazot.

Pentru a gestiona în siguranță acești combustibili extrem de toxici, Webb a fost mutat în secțiunea de alimentare a instalației de pregătire a sarcinii utile Ariane din Portul Spațial European din Guyana Franceză.

Specialiștii au purtat costume de protecție atmosferică autonomă, sau „SCAPE”, în timp ce alimentau observatorul. Procedura de aproape 10 zile a început pe 25 noiembrie.

Nava spațială care va purta telescopul James Webb în spațiu, construită de Northrop Grumman, a fost umplută cu 159 de litri de hidrazină și 79,5 litri de tetroxid de diazot.

Telescopul James Webb este programat pentru lansare pe 22 decembrie

Atât combustibilul, cât și oxidantul vor fi utilizați împreună pentru a maximiza puterea propulsoarelor cu combustie secundară ale lui Webb, care vor fi folosite pentru corecții la mijlocul cursului și pentru așezare în orbita L2, precum și pentru menținerea pe orbită în jurul L2 în timpul misiunii.

Cu toate acestea, numai hidrazina va fi folosită pentru micile corecturi pe care le vor face propulsoarele telescopului, care sunt utilizate pentru reorientarea cu unghiuri mari și pentru gestionarea impulsului instrumentului. Sistemul de încărcare a combustibilului a fost deconectat oficial pe 3 decembrie, urmat de inspecții care s-au încheiat în weekend.

Operațiunile combinate ale echipelor Arianespace și NASA care pregătesc telescopul Webb și racheta sa Ariane 5 sunt acum pregătite să înceapă.

Următoarele etape importante pentru echipele comune vor fi mutarea lui Webb la  Bâtiment d’Assemblage Final (BAF) sau Clădirea Asamblării finale, unde va fi plasat pe racheta sa și încapsulat în interiorul materialului său de protecție.

Odată cu testele finale, ansamblul complet format din de rachetă și încărcătura utilă pusă pe platforma de lansare mobilă va ieși din BAF către rampa de lansare, cu două zile înainte de lansarea programată pentru 22 decembrie.

Misterul originii semnalului radio de la Proxima Centauri, în sfârșit elucidat