Home » Știință » Un studiu sugerează că sângele tinerilor poate fi secretul pentru longevitatea celor bătrâni

Publicat: 26.12.2021

O echipă de cercetători a descoperit noi dovezi care arată că sângele celor tineri ar putea fi secretul pentru tinerețe.

Într-un nou studiu publicat în renumitul jurnal Nature Aging, echipa a descoperit că particulele din sângele șoarecilor numite vezicule extracelulare (extracellular vesicles sau EV) trimit instrucțiuni pentru o proteină a longevității cunoscută drept „Klotho” la celulele musculare, potrivit unui comunicat de presă al Universității din Pittsburgh. Drept rezultat, pe măsură ce șoarecii îmbătrânesc, veziculele extracelulare par să devină mai slăbite și trimit mai puține instrucțiuni pentru această proteină.

Cu toate acestea, atunci când echipa a administrat șoarecilor bătrâni sângele celor tineri, celulele și țesuturile animalelor au început să capete trăsături mai tinerești precum regenerarea musculară crescută. Atunci când celulele au fost eliminate din sânge, însă, efectul s-a pierdut.

Tratamente ce pot susține și îmbunătăți longevitatea la oameni

Cu alte cuvinte, totul aduce aminte de vampirii din legende și folclor, sângele celor tineri având puterea de a-i susține pe cei bătrâni, scrie Futurism.

Totuși, nu este clar deocamdată dacă efectul poate fi reprodus și la oameni. Încercările de a aduce tratamentul la pacienți umani au fost criticate dur, iar rezultatele nu au fost concludente.

Însă, echipa de la Universitatea din Pittsburgh speră ca cercetările lor să ducă la noi tratamente ce pot susține și îmbunătăți longevitatea în timpul procesului de îmbătrânire la oameni.

Sângele șoarecilor tineri poate ajuta la îmbunătățirea funcțiilor cognitive

„Într-un fel, ne ajută să înțelegem biologia de bază a regenerării musculare și cum aceasta se pierde pe măsură ce îmbătrânim. Apoi, având în vedere aceste informații, ne putem gândi la folosirea veziculelor extracelulare drept terapeutice pentru a contracara defectele asociate cu îmbătrânirea”, a explicat Fabrisia Ambrosio, profesor de medicină și reabilitare fizică la Universitatea din Pittsburgh.

Alte cercetări au sugerat că sângele șoarecilor tineri poate ajuta la îmbunătățirea funcțiilor cognitive în cazul șoarecilor bătrâni. Asta înseamnă că tratamentele cu vezicule extracelulare ar putea, cel puțin teoretic, să contribuie la încetinirea, sau chiar prevenirea, declinului cognitiv care apare odată cu înaintarea în vârstă.

Medicii din Israel susțin că au descoperit cum să inverseze procesul de îmbătrânire celulară