Home » Știință » Cercetătorii au folosit unde sonore pentru a regenera țesutul osos. „Este foarte ușor de aplicat”

Publicat: 28.02.2022

Folosind unde sonore de înaltă frecvență direcționate către celule stem umane, cercetătorii au reușit să crească celule osoase într-o procedură care ar putea ajuta pacienții să-și regenereze țesutul osos.

Noua metodă folosește capacitatea înnăscută a organismului de a se vindeca pentru a crește rapid celulele osoase, depășind problema procedurilor dureroase și a volumului scăzut pe care o au metodele actuale.

„Undele sonore reduc cu câteva zile timpul de tratament necesar de obicei pentru ca celulele stem să înceapă să se transforme în celule osoase”, a spus dr. Amy Gelmi.

„De asemenea, această metodă nu necesită medicamente speciale pentru a induce țesutul osos și este foarte ușor de aplicat pe celulele stem”, a adăugat Gelmi.

Metoda a fost prezentată într-un studiu publicat în revista Small.

Ingineria țesuturilor, un domeniu în curs de dezvoltare

Un domeniu în curs de dezvoltare al biologiei numit ingineria țesuturilor este interesat de regenerarea, restaurarea sau îmbunătățirea țesuturilor biologice, iar cercetătorii de la RMIT se concentrează în special pe regenerarea țesutului osos pentru pacienții care l-au pierdut din cauza cancerului sau a bolilor degenerative.

Cu toate acestea, cercetarea refacerii țesutului osos s-a străduit să transforme în mod eficient cantitățile mari de celule stem necesare în celule osoase. Alte studii au folosit celule stem din măduva osoasă, dar acestea sunt extrem de dureros de extras.

O metodă alternativă este utilizarea undelor sonore pentru a declanșa celulele stem să se diferențieze în diferite tipuri de celule, deși anterior acestea au fost limitate la frecvențe joase aplicate pe o perioadă lungă de timp.

Folosind frecvențe de MHz în loc de KHz, cercetătorii au dezvoltat un dispozitiv mic, scalabil, care poate oferi tratamente rapide cu aplicări concentrate de înaltă frecvență pentru celulele stem.

Un tratament mult mai rapid

În testele cu celule stem adulte, cercetătorii au putut declanșa cu precizie diferențierea celulelor stem în celule osoase în doar cinci tratamente de câte 10 minute pe zi.

„Studiul nostru a descoperit că această nouă abordare are un mare potențial de a fi utilizată pentru tratarea celulelor stem, înainte de a le pune fie pe un implant, fie de a le injecta direct în corp pentru ingineria țesuturilor”, a continuat Gelmi, citată de IFL Science.

Dispozitivul este, de asemenea, scalabil și ieftin, permițând dezvoltarea unui dispozitiv mult mai mare care ar putea produce cantități mari de celule stem. Folosește celule stem derivate din grăsime ca alternativă la celulele măduvei, care sunt semnificativ mai ușor și mai puțin dureros de extras.

Descoperirea ar putea reface țesutul osos la pacienții cu cancer

„Putem folosi undele sonore pentru a aplica exact cantitatea potrivită de presiune în locurile potrivite, pentru a declanșa procesul de schimbare”, a adăugat profesorul Leslie Yeo, coautor principal al studiului.

„Dispozitivul nostru este ieftin și simplu de utilizat, așa că ar putea fi ușor extins pentru a trata simultan un număr mare de celule, lucru vital pentru o inginerie a țesuturilor eficientă”, spune Yeo.

Cercetătorii cred că, folosind acest tip de tratament, este posibil ca asistența medicală viitoare să permită regenerarea țesutului osos pierdut la pacienții cu cancer. În speranța de a extinde masiv procesul, echipa caută acum să dezvolte un bioreactor care poate conduce eficient diferențierea celulelor stem în cantități mari.

Un studiu a confirmat regiunea din creier care ne ajută să spunem ce trebuie