Home » Știință » Microbiomul intestinal, îmbogățit cu bacterii asociate cu pierderea în greutate în dieta mediteraneană

Publicat: 19.03.2022

Dieta mediteraneană verde are un efect puternic asupra populației microbiene din intestinul uman. În plus, microbiomul intestinal al persoanelor care au urmat dieta a fost îmbogățit cu bacterii despre care se știe că au un efect semnificativ asupra greutății umane și a controlului glicemic

O nouă analiză a arătat că efectele favorabile sănătății, atribuite anterior dietei, sunt de fapt mediate de modificările din microbiomul intestinal. Studiul a fost publicat recent în Genome Medicine.

Cercetătorii de la Universitatea Ben-Gurion din Negev, au fost primii care au introdus conceptul de dietă verde-mediteraneană. Această dietă modificată este îmbogățită suplimentar cu polifenoli alimentari, fiind mai săracă în carne roșie procesată, decât dieta mediteraneană tradițională.

Pe lângă un aport zilnic de nuci (28 de grame), participanții au consumat 3-4 căni de ceai verde/zi și 100 de grame de shake verde din plante acvatice pe zi.

Ce efecte are noua dietă mediteraneană asupra intestinului?

Descoperirile noi sugerează că o dietă bazată pe plante verzi, bogată în polifenoli, optimizează mai bine microbiomul, că dieta poate ajuta ficatul gras, poate îmbunătăți colesterolul, controlul glicemic și al tensiunii arteriale și poate atenua atrofia cerebrală legată de vârstă, în comparație cu dieta mediteraneană tradițională, potrivit TechnologyNetworks.

Rezultatele au arătat că, în timp ce toate dietele induc modificări substanțiale în microbiomul intestinal, modificările suferite de cei care urmează dieta mediteraneană sunt mult mai pronunțate.

În mod interesant, schimbările benefice din intestin au fost atribuite tendinței acestei diete noi de a afecta în mod specific bacteriile rare din intestinele subiecților.

Rolul central al microbiomului intestinal

Dieta a indus modificări specifice, inclusiv îmbogățirea unei bacterii care are efecte pozitive asupra metabolismului glucozei și a sensibilității la insulină, promovând, în același timp, căile genetice implicate în reducerea aminoacizilor cu lanț ramificat, compuși care sunt bine legați de rezistența la insulină.

În cele din urmă, cercetătorii au reușit să demonstreze că, prin modificarea microbilor intestinali specifici prin intermediul dietei, microbiomul intestinal constituie un mediator între modelul de alimentație verde și efectele sale asupra pierderii în greutate și a reducerii riscului cardiac.

Dieta nordică scade colesterolul și glicemia chiar și atunci când nu slăbim