Home » Știință » Exercițiile fizice intense din timpul unei diete pot reduce poftele de alimente nesănătoase

Publicat: 25.05.2022

Într-un studiu recent care oferă noi speranțe pentru adepții dietelor, șobolanii au fost supuși unei diete de 30 de zile și unor exerciții fizice intense.

Experimentul a fost conceput pentru a evalua rezistența unui fenomen cunoscut ca „incubarea poftei” – fenomen care face referire la faptul că cu cât o substanță la care se poftește este refuzată pentru mai mult timp, cu atât vor fi mai greu de ignorat semnalele specifice. Descoperirile sugerează că exercițiul a modulat cât de mult au fost dispuși șobolanii să lucreze pentru indicii asociate cu granule, reflectând cât de mult le-au poftit.

Cu toate că sunt necesare mai multe cercetări, studiul poate oferi unele indicii conform cărora exercițiile fizice pot întări reținerea atunci când vine vorba de anumite alimente, a spus Travis Brown, cercetător în fiziologie și neurăștiință la Universitatea din Washington, indică SciTechDaily.

Beneficiile exercițiilor fizice

„O parte importantă în menținerea unei diete este dată de forța mintală, capacitatea de a putea refuza, de a face față tentațiilor și de a te putea abține”, a mai spus Brown, autor corespondent al studiului publicat în Obesity. „Exercițiile fizice nu doar că au unele efecte benefice pentru pierderea în greutate, dar aduc și beneficii mentale – atunci când vine vorba despre controlarea poftei asociate cu alimentele nesănătoase”.

În cadrul acesui experiment, Brown și colegii acestuia din cadrul Universițății din Washington și Universității Wyoming, Statele Unite, au supus 28 de șobolani unor antrenamente cu o serie de mânere care, atunci când erau acționate, se aprindea o lumină însoțită de un ton, înainte de a fi distrubuit un pelet bogat în grăsimi.

După această perioadă de antrenament, cercetătorii au cercetat pentru a vedea de câte ori au apăsat șobolanii pe acel mâner pentru a obține indiciile luminoase și semnalele sonore. Cercetătorii au împărțit mai apoi șobolanii în două grupuri: un grup a fost supus unui regim de alergare de mare intensitate pe o bandă de alergare, iar celălalt nu a efectuat exerciții suplimentare în afară de rutina obișnuită. Ambelor grupuri le-a fost interzis accesul la peletele bogate în grăsimi timp de 30 de zile.

Diferențele dintre animalele care făceau efort fizic și cele care nu

La finalul acelei perioade, cercetătorii le-au oferit șobolanilor acces la pârgiile care mai demult distribuiau peleți, însă de această dată, când acestea au fost acționate, rezultatul a fost dat doar de efectele sonore și luiminoase.

Animalele care nu făcuseră mișcare au acționat mânerele de mult mai multe ori comparativ cu cele care făcuseră exerciții regulat, fapt care sugerează că exercițiul a redus pofta de mâncare. În studiile viitoare, echipa intenționează să cerceteze nivelele diferite de exerciții prin comparație cu acest tip de poftă, dar și a modului în care mișcarea funcționează mai exact în reglarea creierului și în sensul modificării apetitului pentru alimentele nesănătoase.

„Exercițiile sunt benefice din mai multe puncte de vedere: previn bolile cardiovasculare, obezitatea și diabetul; de asemenea, ar mai putea ajuta  în direcția evitării unor alimente nocive”, a mai spus Brown. „Căutăm mereu un fel de pastilă magică pentru toate problemele noastre, fără să vedem sportul care se află chiar înaintea noastră”.

Legătura dintre stres, metabolism și obezitate. Ce au descoperit, în premieră, cercetătorii?

Microbii din intestine, sau microbiomul, ar putea fi responsabili pentru obezitate