Home » Știință » Roverul Perseverance a găsit gunoi pe Marte, care provine chiar de la NASA

Roverul Perseverance a găsit gunoi pe Marte, care provine chiar de la NASA

Publicat: 20.06.2022

În timp ce se rostogolea prin frumosul Crater Jezero, roverul Perseverance de la NASA a observat ceva interesant, ascuns într-un mic bolovan.

La o inspecție mai atentă, echipa roverului marțian a putut confirma că nu a fost, de fapt, un semn de viață extraterestră ci doar o bucată obișnuită de gunoi uman, despre care NASA crede că provine, ei bine, de la NASA.

„Echipa mea a observat ceva neașteptat”, a scris echipa lui Perseverance pe una dintre rețelele de socializare. „Este o bucată dintr-un scut termic despre care cercetătorii cred că ar fi provenit din timpul amartizării, propulsorul cu reacție care m-a coborât în ziua amartizării în 2021”, au adăugat oamenii de știință, indică Futurism.

Gunoi spațial uman pe Marte

Resturile spațiale – care s-au dovedit a fi o amenințare pentru astronauți, Pământ și, din ce în ce mai mult, pentru celelalte corpuri cerești din Sistemul Solar – sunt o provocare tot mai mare cu care industriile din afara planetei au trebuit să se confrunte în anii recenți.

Astfel, să dai peste un pic de gunoi pe Planeta Roșie nu este neapărat o surpriză, deși locul în care a fost descoperit gunoiul a aruncat echipa lui Perseverance într-o dilemă.

Care a fost explicația NASA?

„Etapa de coborâre s-a realizat la aproximativ 2 kilometri distanță. A aterizat această bucată aici după aceea sau a fost adusă aici de vântul marțian?”, s-au întrebat cercetătorii din cadrul echipei lui Percy.

Deocamdată, nu există un plan de reducere, reutilizare și reciclare pe Planeta Roșie. Cu excepția cazului în care va fi luat din nou de vântul de pe Marte, acest gunoi cauzat de misiunea NASA va rămâne probabil în același loc pentru o bună perioadă de timp.

Telescopul NASA ar putea descifra enigma materiei întunecate și a modului în care cresc galaxiile

Roverul Curiosity a descoperit „țepi” bizari pe planeta Marte. Cum arată și ce sunt de fapt?

Perseverance și Ingenuity, văzuți tocmai de pe orbită. Imaginile publicate de NASA