Home » Știință » Test de cultură generală. Care este cea mai rară grupă de sânge?

Test de cultură generală. Care este cea mai rară grupă de sânge?

Publicat: 30.06.2022

În general, cea mai rară grupă de sânge este AB- (AB negativ), iar cea mai comună grupă sanguină este 0 pozitiv.

Grupa de sânge a unei persoane depinde de prezența sau lipsa anumitor molecule și proteine – numite antigeni – de pe suprafața celulelor roșii ale sângelui. Doi dintre principalii antigeni folosiți pentru stabilirea grupelor de sânge sunt antigenul A și antigenul B. Oamenii cu grupa de sânge A au doar antigeni A pe celulele roșii, în timp ce persoanele cu grupa de sânge B au doar antigenii B. indivizii cu grupa de sânge AB au ambii antigeni, iar oamenii cu grupa de sânge O nu au niciunul dintre antigeni.

O altă proteină, factorul Rh – cunoscut și drept sistemul Rhesus – este, de asemenea, prezentă sau absentă pe celulele roșii din sânge. Grupa de sânge a unei persoane este stabilită ca fiind „pozitivă” dacă au proteina Rh pe celulele roșii, însă „negativă” dacă nu dețin această proteină.

Care este cea mai folosită grupă de sânge în caz de urgență?

Grupa de sânge este genetică, moștenită de la părinți, potrivit Live Science.

Stabilirea grupelor de sânge este deosebit de importantă pentru transfuziile de sânge, având în vedere că anumiți antigeni din celulele sângelui pot declanșa sistemul imunitar al unei persoane să atace sângele donat.

Oamenii cu Rh negativ pot primi doar sânge cu Rh negativ, iar oamenii cu Rh pozitiv pot primi atât sânge cu Rh pozitiv cât și Rh negativ.

Mai mult, grupa de sânge A poate fi folosită pentru transfuzii la pacienții cu grupa A sau AB, grupa de sânge B poate fi folosită la pacienții cu grupa B sau AB, iar grupa de sânge AB poate fi folosită la pacienții cu grupa AB. Grupa de sânge 0 poate fi utilizată la pacienții cu grupa A, B, AB sau 0.

Cine sunt „donatorii universali”?

Tocmai de aceea, oamenii care au grupa de sânge 0 sunt considerați „donatori universali”, având în vedere că această grupă poate fi folosită la orice altă grupă de sânge.

Grupa de sânge 0 este adesea cea mai necesară în spitale din cauza cererii crescute pentru acest tip universal de donator. De asemenea, grupa de sânge 0 negativ este extrem de necesară pentru că este grupa sanguină cea mai folosită în caz de urgență, atunci când nu există suficient timp pentru a stabili grupa de sânge a pacientului.

Test de cultură generală. În ce direcție curge Dunărea?

Sângele nostru ar putea proveni dintr-o sursă necunoscută până acum, sugerează un studiu

Ce se întâmplă cu nivelul zahărului din sânge atunci când mănânci pâine?