Home » Știință » Ce spune unul dintre cei mai mari biochimiști ai lumii despre originile vieții?

Ce spune unul dintre cei mai mari biochimiști ai lumii despre originile vieții?

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 26.07.2022

Dr. James Tour, unul dintre cei mai importanți biochimiști din lume, a analizat din punct de vedere științific problema originilor vieții în Univers în raport cu teoria evoluționistă a lui Charles Darwin.

Cercetătorul, numit unul dintre cei mai influenți 50 de oameni de știință din lume în 2014, consideră că „originea vieții este chimie organică sintetică pură”. Tour crede, de asemenea, că originea vieții este o „problemă complexă”.

Originea vieții este chimie organică sintetică pură. Nu există nicio cale de a o ocoli. Sunt perfect situat pentru a comenta acest lucru, pentru a critica originea cercetării vieții. Este nebiologică, înainte ca biologia să preia controlul. E pur și simplu chimie organică sintetică și fabricarea acestor compuși este foarte simplă. Patru clase de compuși pe care trebuie să le faci din ceea ce este disponibil pe un presupus pământ prebiotic și, prin urmare, chimia nu e greu de urmat pentru chimiștii organici sintetici și orice chimist organic sintetic calificat poate să mă urmeze despre asta”, a declarat Tour în cadrul unui interviu acordat în 2019.

„Nu știm cum să construim nici măcar o simplă bacterie”

„Nu știm cum să construim nici măcar o simplă bacterie, cea mai simplă bacterie, cu 256 de gene care codifică proteine. Nu avem idee cum să o construim. În primul rând, nu știm cum să construim moleculele, cele patru clase de molecule necesare pentru ea, nu știm cum să o construim chiar dacă am avea acele patru clase de molecule, cum le-am asambla chiar și în bacteria cea mai simplă, nu știm cum să facem asta”, a adăugat Tour.

„Atunci când te uiți la un manual tipic, vei vedea niște iaz și molecule preistorice și acele molecule care se unesc și formează o celulă și acele celule care se unesc și o creatură alunecoasă care iese din acest iaz, care este greșit! Nu există niciun adevăr în asta. Nici măcar nu știm cum să facem moleculele”, a mai subliniat cercetătorul.

Tour a vorbit, de asemenea, și despre dezinformare și impactul pe care astfel de informații le pot avea asupra comunității științifice și modul în care încrederea oamenilor în știință poate fi profund afectată.

„Acestea sunt tipurile de numere despre care vorbim. Este greu de înțeles!”

„Unii ar putea sugera că există anumite legi de care încă nu știm legi nedefinite care ar dicta originea primei vieți. Este foarte greu să comentezi ceva despre care nu știm nimic, totuși ar trebui să existe lege peste lege peste lege după alta după alta pentru a face moleculele necesare vieții și apoi pentru a avea acele molecule necesare asamblate pentru că chiar dacă unul ar avea moleculele, ceea ce este foarte greu de făcut, cum faci asamblarea, nu știm cum să facem asta”, a continuat Tour.

„Deci, dacă vrem să folosim un argument de probabilitate pentru a spune că trebuie să existe miliarde de planete locuibile în Univers sau chiar mergând cu teoria corzilor și sugerând că există multiversuri, așa că există o mulțime de universuri ca al nostru care îl depășesc chiar și pe al nostru. Numerele sunt încă dificile”, a subliniat acesta.

„Doar interacțiunile proteinelor dintr-o singură celulă de drojdie sunt de 10 până la cele 79 miliarde de combinații, numărul de particule elementare din univers este de 10 la puterea 90. 10 la puterea 90 particule elementare din universul nostru, cu atât mai puțin de planete din Universul nostru… Estimarea e de la 10 la 90, deci asta este un 1 cu 90 de zerouri după el. Doar combinațiile de interatomi de proteine într-o singură celulă de drojdie e de la 0 la 79 de miliarde, adică un 1, nu cu 90 zerouri, dar un 1 cu 79 de miliarde de zerouri după el, acestea sunt tipurile de numere despre care vorbim. Este greu de înțeles!”, a explicat omul de știință.

Descoperirea unor tipuri complet noi de virusuri oferă indicii despre originile vieții complexe

O nouă descoperire surprinzătoare schimbă tot ce știam despre originile vieții pe Pământ

Descoperirea care schimbă tot ce ştiam despre originile vieții. Ar fi evoluat mai devreme decât se credea

Elementul cheie care a dus la apariția vieții pe Pământ, existent și pe Marte. Ce au descoperit cercetătorii?