Home » Știință » O firmă de biotehnologie dorește crearea unui embrion sintetic ca soluție pentru transplantul de organe

Publicat: 27.08.2022

La începutul lunii august, oamenii de știință au raportat primul embrion „sintetic” de șoarece, creat fără a fi nevoie de spermatozoizi, un ovul sau chiar un pântec.

Acești embrioni nu sunt viabili și nu se vor dezvolta pe deplin într-un făt. În schimb, sunt embrioni incredibil de timpurii care conțin o gamă uriașă de celule care pot fi diferențiate în anumite organe, indică IFL Science.

Cercetarea a reprezentat o descoperire uriașă în știința embrionară, deoarece cercetătorii credeau că, prin utilizarea acestor embrioni „sintetici”, ar putea fi posibilă ocolirea barierelor etice uriașe existente pentru cercetările embrionare standard.

Cum ar fi folosiți embrionii umani sintetici?

Acum, oamenii de știință caută să recreeze experimentul folosind celule umane, cu scopul final de a folosi embrioni umani sintetici pentru a produce organe donatoare. Totul sună puțin distopic și îngrijorător de asemănător cu un scenariu de film (de groază), dar cercetătorii susțin că ideea ar fi o modalitate incredibil de eficientă de a rezolva criza donatorilor de organe care continuă să cuprindă lumea.

Într-un interviu acordat MIT Technology Review, fondatorul companiei de biotehnologie Renewal Bio și autorul studiului anterior pe șoareci, Jacob Hanna, a declarat că intenționează să ducă cercetarea la următorul nivel, recreând-o cu celule umane.

Se speră ca experimentul să producă un embrion similar unei sarcini de aproximativ 40 sau 50 de zile, cu organe minuscule care ar putea fi recoltate și dezvoltate în organe donatoare sau celule embrionare care pot fi folosite pentru a ajuta diferite afecțiuni imunitare.

„Considerăm embrionul ca fiind cea mai bună imprimantă bio 3D”

„Considerăm embrionul ca fiind cea mai bună imprimantă bio 3D”, a spus Hanna pentru MIT Technology Review. „Este cea mai bună entitate pentru a face organe și țesuturi adecvate.”

Indiferent dacă sunteți sau nu de acord cu abordarea, aceasta reprezintă cu siguranță un răspuns interesant și extrem de necesar la o problemă în curs.

Potrivit Administrației pentru Resursele și Serviciile de Sănătate, în prezent există aproape 106.000 de oameni în SUA care așteaptă un organ donator, iar 17 persoane mor în fiecare zi în așteptarea unuia.

Este această abordare o problemă de etică?

Prin urmare, se pune întrebarea că dacă un embrion sintetic fără posibilitate de viață poate fi creat pentru a salva pe altul? Aceasta poate fi considerată de unii o problemă de etică, o „joacă de-a Dumnezeu”.

Oricum, compania este acum în proces de strângere de fonduri și de prezentare către investitori.

Dacă ar putea să-și reproducă succesul la șoareci cu embrioni umani, Renewal Bio nu a clarificat cât de avansați ar permite embrionii sintetici să devină. Și acesta va fi probabil un punct de cotitură pentru mulți. Dar, indiferent de rezultat, crearea unui embrion uman fără spermă, ovul sau uter ar fi un moment monumental în cercetarea celulelor stem.

Tehnica prin care cercetătorii creează structuri asemănătoare embrionilor din celule stem umane