Home » Știință » Test de cultură generală. De ce ni se zbârcesc degetele în apă?

Test de cultură generală. De ce ni se zbârcesc degetele în apă?

Publicat: 04.01.2024

V-ați întrebat vreodată de ce ni se zbârcesc degetele în apă? Iată concluzia la care au ajuns cercetătorii!

De ce ni se zbârcesc degetele în apă? Răspunsul este unul simplu, dar important.

Teoria principală a motivului pentru care degetele noastre se încrețesc în apă este pentru că astfel putem obține o prindere mai bună pe obiecte umede, conform Britannica.

De ce ni se zbârcesc degetele în apă?

Epiderma, adică stratul extern al pielii, este alcătuită din celule numite cheratinocite, care formează un schelet intracelular foarte puternic format dintr-o proteină numită cheratină. Aceste celule se divid rapid în partea de jos a epidermei, împingând celulele superioare în sus. După ce migrează aproximativ până la jumătatea distanței de la partea de jos a acestui strat până în partea de sus, celulele suferă o moarte programată.

Nucleul se inversează, lăsând straturi alternative de membrană celulară, compusă din lipide, și interior, compus în mare parte din cheratină iubitoare de apă. Astfel, stratul extern al epidermei, numit stratum corneum, este format din aceste benzi alternative, explică Scientific American.

De ce este util uleiul de baie?

Când mâinile sunt înmuiate în apă, cheratina o absoarbe și se umflă. În interiorul degetelor, totuși, nu se umflă. Ca rezultat, există relativ prea mult stratum corneum și se formează cute. Această încrețire apare pe degetele de la mâini și de la picioare deoarece epiderma este mult mai groasă pe mâini și pe picioare decât în alte părți ale corpului. Părul și unghiile, care conțin tipuri diferite de cheratină, absorb, de asemenea, ceva apă. De aceea, unghiile devin mai moi după baie sau după spălarea vaselor

Înmuierea în cadă hidratează pielea, dar doar pentru scurt timp. Toată apa în plus se evaporă rapid, lăsând pielea mai uscată decât înainte. Uleiurile care rețin apa au fost de obicei îndepărtate de baie, în special dacă sunt implicate săpunul și apa fierbinte. Dar dacă uleiul este aplicat înainte ca pielea să se usuce, multă din apa absorbită este reținută. Astfel, aplicarea unui ulei de baie sau a unei loțiuni groase imediat după baie sau duș este o metodă bună de hidratare a pielii.

7 țări și 1,3 milioane de vieți pierdute în fiecare an: Impactul devastator al fumatului

Cum ne ajută mâncarea să prevenim depresia?

Când ar trebui să ne îngrijoreze tusea?

Un studiu descoperă un dezavantaj surprinzător al exercițiilor fizice