Home » D:News » 24 de stele ar putea trimite către Pământ comete distrugătoare

24 de stele ar putea trimite către Pământ comete distrugătoare

Autor: Oana Bujor 09.04.2017
24 de stele ar putea trimite către Pământ comete distrugătoare
Prin estimarea locaţiei stelelor aflate în Calea Lactee, cercetătorii au calculat posibilitatea ca una sau mai multe comete aflate pe orbita lor să ajungă în apropierea Pământului. În galaxia noastră există 24 de stele care ar putea trimite obiecte spaţiale periculoase către planeta noastră.

Cercetătorii din cadrul Institutului pentru Astronomie Max Planck  au utilizat informaţiile furnizate de telescopul spaţial Gaia pentru a analiza orbitele a 320.000 de stele, informează Science Alert. În prezent, cea mai apropiată stea de Soare este Proxima Centauri, aflată la 4,3 ani lumină depărtare.

Considerată apropiată, în termeni astronomici, gravitaţia stelei poate cu uşurinţă să schimbe traiectoria obiectelor aflate în zona mărginaşă a Sistemului Solar, zonă denumită ”Norul lui Oort”. Conform cercetătorilor, Norul lui Oort se întinde pe 20.000 de unităţi astronomice. În timp ce Caleea Lactee se roteşte, stelele din interiorul său se mişcă în jurul propriei orbite, ceea ce înseamnă că Proxima Centauri îşi va schimba poziţia în timp.

Conform estimărilor, la mai puţin de un milion de ani, între 490 şi 600 de stele se vor afla la o distanţă de 16,3 ani lumină de Pământ. În timp ce reziduurile îngheţate de la marginea Sistemului Solar sunt ţinute pe o anumită traiectorie de către gravitaţia Soarelui, stelele care ar putea trece chiar şi la distanţe mari de acestea le-ar putea schimba orbita.

Dintre cele 600 de stele, aproximativ 24 vor ajunge la o distanţă de doar 3,26 ani lumină de planeta noastră. Gliese 710, o stea pitică, ar putea trece chiar prin Norul lui Oort în următorul milion de ani. Desigur, experţii nu au luat în calcul şi stelele a căror prezenţă nu a fost observată până în prezent, precum cea a lui Nemesis

Experţii sugerează că analizarea obiectelor aflate la marginea sau în afara Sistemului Solar este importantă deoarece o cometă precum cea care a dus la dispariţia dinozaurilor ar putea proveni de aici.