Home » D:News » Două tipuri de exerciţii pot reduce riscul apariţiei unei boli de inimă chiar şi la jumătate

Publicat: 29.10.2017
Nu este niciun secret că exerciţiile fizice regulate sunt esenţiale pentru îmbunătăţirea sănătăţii inimii. Totuşi, pentru cei care doresc să reducă în mod considerabil riscul apariţiei unei boli cardiace, un antrenament care combină două tipuri de exerciţii este combinaţia perfectă.

Este vorba despre yoga şi exerciţii aerobice (precum alergatul), care sunt eficiente în mod particular pentru ţinerea departe a bolilor de inimă, conform unui studiu de la HG SMS Hospital din India. Echipa de cercetători a folosit datele culese de la 750 de pacienţi care au fost diagnosticaţi cu boli cardiace şi care au avut trei regimuri diferite de exerciţii fizice: exerciţii aerobice, yoga sau exerciţii aerobice şi yoga, scrie MSN.

Toate trei grupurile au participat la trei sesiuni de câte şase luni pentru aceste antrenamente. La sfârşitul experimentului, cei care au făcut doar exerciţii aerobice sau yoga au prezentat reduceri similare a presiunii sângelui, a indicelui de masă corporală şi a colesterolului. Comparativ, grupul care a combinat ambele tipuri de exerciţii au arătat o sănătate îmbunătăţită de două ori faţă de celelalte două grupuri.

Mai mult decât atât, yoga a crescut capacitatea creierului, a prevenit durerile de spate şi chiar a bătut senzaţia de oboseală des întâlnită care se întâlneşte la multe persoane.

Combinaţia este însă cea care aduce pe departe cele mai multe beneficii, conform cercetătorilor. „Combinarea exerciţiilor de yoga indiană cu exerciţii aerobice reduc stresul mintal, fizic şi vascular şi poate duce la o descreştere a mortalităţii din cauza bolilor cardiovasculare”, au precizat în lucrare co-autorii Dr. Sonal Tanwar şi Dr. Naresh Sen, ambii de la HG SMS Hospital din India.

Yoga e mai bună pentru memorie decât exerciţiile

De ce poţi face atac de inimă chiar dacă nu ai colesterolul mărit?

Modul în care mergi pe stradă poate duce la apariţia bolilor de inimă