Home » Știință » Roverul Perseverance a prelevat noi mostre de rocă

Roverul Perseverance a prelevat noi mostre de rocă

Publicat: 26.11.2021

Aceste noi mostre de rocă provin din aceeași stâncă pe care Perseverance a eșantionat-o la începutul acestei luni.

Roverul Perseverance al NASA continuă să colecteze mostre de rocă de pe planeta Marte, scrie Space.com.

Robotul de dimensiunea unei mașini tocmai a luat a patra mostră de rocă din Planeta Roșie, forând din nou într-o piatră intrigantă pe care a cercetat-o pentru prima dată în urmă cu puțin peste o săptămână.

„O piatră atât de drăguță, am testat-o de două ori! Tocmai am acoperit și sigilat al cincilea tub de probă, cu o altă bucată din această piatră interesantă. Dublez probele la unele ținte cu prioritate ridicată precum aceasta”, au scris miercuri, 24 noiembrie, membrii echipei Perseverance pe contul oficial de Twitter al misiunii, postând și două fotografii ale operațiunii de prelevare.

Roverul Perseverance a aterizat în februarie în craterul Jezero de pe Marte, care, cu miliarde de ani în urmă, a găzduit un lac mare și delta unui râu. Roverul caută semne ale vieții antice pe Marte și colectează zeci de mostre, pe care o campanie comună a NASA și a Agenției Spațiale Europene le va transporta pe Pământ probabil în 2031.

Nu toate aceste mostre de rocă au fost prelevate cu succes

Perseverance a sigilat cinci tuburi de probă până în prezent, după cum notează tweetul de mai sus. Dar unul dintre acele tuburi este gol: prima rocă pe care robotul a încercat să o preleve în august s-a dovedit a fi excepțional de moale, fărâmițându-se în bucăți care nu au mai ajuns în tubul de titan.

Proba recent colectată provine din aceeași rocă pe care Perseverance a forat-o pe 15 noiembrie. Acea piatră este bogată în mineralul verzui olivină, un silicat de fier și magneziu care formează cea mai mare parte a mantalei superioare a Pământului.

„Există mai multe supoziții ale echipei mele de cercetători despre cum a ajuns mineralul acolo”, a scris echipa Perseverance pe Twitter pe 16 noiembrie, când a anunțat colectarea cu succes a eșantionului numărul trei.

Roverul Perseverance este la milioane de kilometri de planeta sa natală, dar nu este singur. Roverul a aterizat împreună cu un mic partener robotic, un elicopter de 1,8 kilograme numit Ingenuity, care a demonstrat că explorarea aeriană este posibilă pe Marte.

Ingenuity efectuează acum muncă de cercetare pentru Perseverance. Micul elicopter a acumulat până în prezent 16 zboruri pe Planeta Roșie, dintre care cel mai recent a avut loc duminică, 21 noiembrie.

Rămășițele uimitoare ale unei supernove arată ca Pac-Man, unul dintre cele mai cunoscute jocuri din lume