Home » Istorie » Experimentul finanţat de NASA care a condus la stimularea sexuală a unui delfin de către o tânără de 23 de ani

Publicat: 29.10.2017
În 1960, neurologul John C. Lilly a realizat o cercetare finanţată de NASA în cadrul căreia oamenii au încercat să comunice cu delfinii. Unul dintre cele mai controversate momente din cadrul experimentelor a fost acela în care o femeia a stimulat sexual un delfin

”Ordinul Delfinului” era un grup secret care în ciuda numelui se ocupa de cercetarea inteligenţei extraterestre. Conform ATi, din acest grup făcea parte atât Carl Sagan, cât şi neurologul John Lilly. Cartea sa scrisă în 1961, ”Omul şi Delfinul”, prezenta teoria conform căreia delfinii ar dori să comunice cu oamenii.

Cartea lui Lilly a stârnit interesul NASA privind comunicarea între specii, astfel că au finanţat un studiu prin care să cerceteze această ipoteză. Din cadrul grupului făcea parte şi astronomul Frank Drake, director al National Radio Astronomy Observatory’s Green Bank Telescope din vestul Virginiei. Şi el a fost încântat de cartea lui Lilly, aşadar a decis să se alăture studiului

Următorul pas a fost proiectarea unui laborator în care s-ar fi aflat un laborator la etaj şi un bazin pentru delfini la parter.  Cunoscut cu denumirea Casa Delfinului, laboratorul era o clădire inundată unde cercetătorii încercau să convieţuiască alături de 3 delfini: Peter, Pamela şi Sissy.

Atunci când o tânără de 23 de ani, Margaret Howe Lovatt, din apropierea laboratorului, a aflat despre experiment i-a cerut directorului laboratorului, Gregory Bateson, un faimos antropolog, să lucreze şi ea în cadrul proiectului.

Bateson i-a permis lui Lovatt să umărească delfinii. Şi pentru a se simţi mult mai implicată în studiu i-a cerut să noteze comportamentul animalelor. În scurt timp, Lovatt a devenit foarte dedicată proiectului. În timpul lecţiilor zilnice încerca să-i înveţe pe cei trei delfini sunete umane. Dar procesul nu oferea niciun rezultat. Lovatt nu dorea să plece seara acasă, aşadar i-a cerut lui Lilly să se mute în laborator. De asemenea, tânăra a dorit să-i fie inundată camera pentru ca delfinii să poată convieţui alături de ea.

Lovatt l-a ales pe Peter pentru experimentele de învăţare a limbajului. Aceştia stăteau împreună în laborator şase zile din săptămână, iar în a şaptea zi Peter stătea în bazin cu ceilalţi doi delfini. În urma lecţiilor cu Peter, Lovatt a afirmat că ”atunci când nu am lucrat, de fapt am observat o mulţime de lucruri…el era foarte interesat de anatomia picioarelor mele. Dacă stăteam cu picioarele în apă venea şi se uita la genunchii mei pentru o perioadă lungă de timp.  Voia să ştie cum funcţionează”.

Însă fascinaţia tinerei pentru delfin a crescut după ce nevoile lui Peter au crescut. Femeia afirma că deseori delfinul ”se freca de genunchiul ei”. Mutarea lui la sfârşitul săptămânii înapoi în bazin era dificilă. Aşadar, Lovatt a decis să-i satisfacă manual dorinţele sexuale ale delfinului. ”A fost mult mai uşor aşa, a făcut parte din studiu. Precum o mâncărime, ne scărpinăm şi mergem mai departe.”

Peste ani, Lovatt a precizat că ”nu a fost vorba de o activitate sexuală…senzuală probabil.  Eu am încercat doar să-l cunosc pe Peter. Acel organ făcea parte din Peter,”.  După încheierea experimentului şi relaţia dintre Lovatt şi delfin s-a încheiat. Însă la câteva săptămâni după, delfinul Peter s-a sinucis. Ric O’Barry, din cadrul Dolphin Project, a validat utilizarea termenulu de sinucidere. ”Delfinii nu inhalează automat oxigen precum oamenii. Sunt conştienţi de fiecare respiraţie. Dacă viaţa este prea grea, delfinii inspiră şi se scufundă pe fundul bazinului”.

Aparent Peter nu a înţeles de ce s-a produs ruptura cu Lovatt. Femeia s-a măritat cu fotograful care a lucrat în cadrul proiectului. Împreună au avut trei fice şi au transformat ”Casa Delfinului” într-o locuinţă pentru familia lor.

Proiectul Ouija al DARPA va studia semnalele radio din atmosfera Pământului
Rasa umană, prezisă de inteligența artificială pe baza radiografiilor. De ce îi neliniștește asta pe cercetători?
Patru mari recorduri climatice au fost doborâte în 2021, indică un nou raport global îngrijorător
Copacii din pădurile tropicale au început să moară mai repede încă din 1980
Afecțiunea neurologică care îi face pe oameni să spună glume nepotrivite
Alimentele ultra-procesate și carnea roșie, asociate cu o mortalitate mai mare, conform unui nou studiu
Ce diferențe pot apărea în cazul gemenilor separați? Un caz i-a uimit pe cercetători
Oamenii de știință au modificat genetic hamsterii pentru a-i transforma în „monștri agresivi“
Galaxia, transformată în „telescop cosmic” pentru a studia inima Universului tânăr
„Nu mai rupeți plantele în formă de penis!”, imploră Ministerul Mediului din Cambodgia
Un start-up vrea să combată emisiile de carbon cu vodcă. Care este conceptul?
Elon Musk, surprins în timp ce folosea scutul termic de la Starship drept farfurie pentru gustări
Se împlinesc 65 de ani de la moartea celui mai important poet simbolist român
De ce depinde fericirea românilor? Împlinirea profesională, pe primul loc
Povestea președintelui Volodimir Zelenski, spusă prin benzi desenate
Vara care urmează va rivaliza cu recordurile de căldură înregistrate în 2021
Oceanele lumii au atins cel mai acid nivel din ultimii 26.000 de ani, avertizează un raport climatic
Poluarea cauzată de rachetele spațiale schimbă compoziția atmosferei. Cum ne afectează?