Home » Istorie » Craniul incredibil al unui ”monstru marin”, prezentat în 3D

Craniul incredibil al unui ”monstru marin”, prezentat în 3D

Publicat: 12.01.2019
În urmă cu aproximativ 200 milioane de ani în zona în care acum se află comitatul Warwickshire (Marea Brianie), o creatură ce semăna atât cu un delfin, cât şi cu o reptilă, a murit şi s-a scufundat pe podeaua mării.

Locul în care a murit creatura a ajutat la conservarea craniului, în detaliu. Conform BBC, acest lucru a ajutat cercetătorii să îl reconstruiască digital.

Fosila prezentată în jurnalul PeerJ oferă informaţii unice privind viaţa uniui ihtiozaur. Creatura se hrănea cu peşti, calamari şi alte animale asemănătoare. Oasele sale au fost descoperite pe terenul unui fermier în urmă cu 60 de ani, dar importanţa sa a fost observată abia în prezent.

Remarcabil este faptul că întregul craniu este conservat în structură tridimensională şi sunt vizibile oase ce rareori sunt expuse. „Am avut nevoie de mai bine de jumătate de secol pentru ca acest ihtiozaur să fie studiat şi descris, dar a meritat aşteptarea”, a declarat paleoantropologul Dean Lomax din cadrul Universităţii din Manchester. Cu ajutorul datelor colectate din tomografiile computerizate, cercetătorii Nigel Larkin şi Laura Porro au reuşit să reconstruiască digital întregul craniul în 3D.

Ihtiozaurul a fost identificat, iniţial, ca fiind o specie comună, însă după mai multe studii s-a descoperit că este vorba despre un ihtiozaur rar denumit Protoichthyosaurus prostaxalis.

“Drujbozaurul”: cel mai ciudat dinozaur care a trait vreodata