Home » Istorie » Reanalizarea rămăşiţelor unei balene din Eocen oferă concluzii sumbre

Reanalizarea rămăşiţelor unei balene din Eocen oferă concluzii sumbre

Publicat: 11.01.2019
În urmă cu aproximativ 35 milioane de ani, la sfârşitul Eocenului, o balenă uriaşă domina oceanele şi se hrănea cu peşti sau cu alte balene de dimensiuni mai mici.

Balena ce măsura aproximativ 15 metri lungime a fost descoperită alături de rămăşiţe de rechini, peşti şi specii mai mici de balene precum Dorudon atrox.

Conform Science Alert, specimenele nu au fost descoperite, fosilizate, una lângă alta, ci în interiorul speciei străvechi denumită Basilosaurus isis. Se pare că Basilosaurus isis era o creatură înfricoşătoare ce a trăit în turmă cu aproximativ 34-38 milioane de ani şi ajungea la o lungime de aproximativ 18 metri lungime. Pentru comparaţie, orcile ajung la aproximativ 5-7 metri lungime şi balenele cu cocoaşă la 13-16 metri lungime.

Rămăşiţele au fost descoperite în Wadi Al-Hitan, în sud-vestul oraşului Cairo din Egipt. Atunci când a fost descoperită fosila, în 2010, se afla în apropiere de oasele fosilizate ale altor specii. Iniţial, specialiştii nu au crezut că balena era un prădător, însă noile analize au oferit o concluzie mult mai clară.

Specialiştii au descoperit că rămăşiţele de Dorudon atrox prezentau urme de muşcături, aceasta fiind dovada directă a alimentaţiei pe care o avea balena.

Din misterele naturii: a fost surprins „cântecul magic” al balenei cu cocoaşă (AUDIO)