Home » Istorie » Un set aproape complet de fosile ce aparțin speciei Triceratops Horridus a fost descoperit de cercetători

Credit foto: Eugene Hyland/ Museums Victoria
Publicat: 18.03.2022

Un Triceratops masiv care a murit acum 67 de milioane de ani a lăsat în urmă un schelet aproape complet. A fost poreclit Horridus după numele științific al speciei Triceratops Horridus.

Fosila, care este completă în proporție de 85%, și-a făcut apariția publică pe 12 martie la Muzeul Melbourne din Australia, în cadrul expoziției „Triceratops: Fate of the Dinosaurs”.

Horridus era un dinzoaur erbivor, care a trăit în Cretacic – în urmă cu aproximativ 145-66 de milioane de ani – și atingea dimensiuni uluitoare. Fosila conține mai bine de 260 de oase și are o greutate de peste o tonă. Are o lungime de aproape 7 metri și o înălțime de 2 metri, precizează Live Science.

Triceratops Horridus, un gigant erbivor

Craniul, care este complet în proporție de 98%, este ornat cu două coarne subțiri la nivelul sprâncenei și un corn înțepenit deasupra nasului. Gâtul se întinde pe 1,5 metri, iar craniul cântărește în jur de 261 de kilograme. Fosila a fost descoperită pe o insulă particulară din Montana în 2014, iar Muzeul Victoria a achiziționat specimenul în 2020.

Atunci când fosilele au ajuns în Melbourne, erau depozitate pe bucăți în opt cutii, unele dintre care aveau mărimea unei mașini. Acestea au fost măsurate, etichetate și scanate 3D pentru ca mai apoi să fie asamblate și expuse publicului. Chiar dacă mai multe exemplare de Triceratops sunt expuse în lume, doar Horridus și câteva altele sunt compuse din oase care aparțin aceluiași animal, spune Erich Fizgerald, custode paleontolog la Muzeul Victoria din Australia.

Scheletul aproape complet poartă răspunsuri la multe mistere

„Aceasta este Piatra din Rosetta pentru Triceratops”, mai adaugă Fizgerald. „Aceste fosile se compun din sute de oase printre care și un craniu complet și o coloană vertebrală întreagă, ceea ce ne ajută să descoperim misterele acestei specii care a trăit acum 67 de milioane de ani”.

În cadrul expoziției, Horridus ocupă o cameră luminată în așa fel încât să-l scoată cât mai bine în evidență. Oamenii de știință nu pot spune cu exactitate dacă era mascul sau femelă, dar sunt multe alte lucruri pe care cercetătorii le pot afla de la acest schelet aproape complet.

„Fiind găzduit permanent la Muzeul Melbourne înseamnă că aceste fosile vor fi disponibile pentru generațiile viitoare de cercetători”, a mai spus Fizgerald.

Un asteroid uriaș a lovit Groenlanda la doar câteva milioane de ani după dispariția dinozaurilor