Home » Istorie » Ce nume a primit cel mai vechi dinozaur descoperit în Africa?

Ce nume a primit cel mai vechi dinozaur descoperit în Africa?

Credit foto: Virginia Tech/EurekAlert
Publicat: 10.09.2022

O echipă internațională de paleontologi condusă de Virginia Tech, SUA a descoperit și numit un nou dinozaur de o vechime considerabilă.

Scheletul – în mod incredibil, în mare parte intact – a fost găsit pentru prima dată de un student absolvent al Departamentului de Geoștiințe din cadrul Virginia Tech și alți paleontologi în timpul a două săpături, realizate între 2017 și 2019.

Descoperirea acestui nou sauropodomorf (dinozaur cu gât lung) numit Mbiresaurus raathi a fost publicată în revista Nature. Acesta este, până acum, cel mai vechi schelet de dinozaur găsit vreodată în Africa.

Se estimează că animalul avea 2 metri lungime și o coadă lungă. Cântărea între 10 și 30 de kilograme. Scheletul, căruia îi lipsesc doar o parte a unui membru și porțiuni ale craniului, a fost găsit în Zimbabwe, în nordul țării.

Cum arăta cel mai vechi dinozaur descoperit în Africa?

„Descoperirea lui Mbiresaurus raathi completează un gol geografic critic în înregistrarea fosilelor celor mai vechi dinozauri și arată puterea muncii de teren bazate pe ipoteze pentru a testa predicțiile despre trecutul antic”, a spus Christopher Griffin, fost student la Virginia Tech College of Science, citat de EurekAlert.

Din descoperirile lor, Mbiresaurus stătea pe două picioare, iar capul său era relativ mic, precum rudele sale de dinozaur. Avea dinți mici, zimțați, în formă de triunghi, ceea ce sugerează că era cel mai probabil un erbivor dar nu se exclude posibilitatea ca acesta să fi fost omnivor.

Scheletul, în stare foarte bună de conservare

„Nu ne-am așteptat niciodată să găsim un schelet de dinozaur atât de complet și bine conservat”, a spus Griffin, acum cercetător la Universitatea Yale. „Atunci când am găsit femurul lui Mbiresaurus, l-am recunoscut imediat ca aparținând unui dinozaur și am știut că țin în brațe cel mai vechi dinozaur găsit vreodată în Africa. Atunci când am continuat să sap și am găsit osul șoldului stâng chiar lângă osul coapsei stângi, a trebuit să mă opresc și să respir – știam că o mare parte din schelet era probabil acolo.”

O mare parte din specimenul Mbiresaurus este păstrat la Virginia Tech, pentru ca scheletul să fie curățat și studiat. După aceea, toate fosilele găsite vor fi păstrate permanent la Muzeul de Istorie Naturală din Bulawayo, Zimbabwe.

Cel mai mare schelet de dinozaur din Europa, descoperit în Portugalia