Home » Istorie » Peșteri uriașe descoperite în America de Sud nu au fost făcute de procese geologice sau de oameni

Publicat: 27.08.2023

La începutul secolului acesta, în America de Sud au fost descoperite o serie de tuneluri uriașe. În urma investigațiilor, oamenii de știință care au descoperit peșterile uriașe au realizat că acestea nu sunt făcute nici de om, nici de vreun proces geologic.

Profesorul de geologie Heinrich Frank a observat o gaură ciudată într-un deal de sub un șantier de construcții, când a trecut pe lângă ea pe autostradă. Frank s-a întors la tunel, care fusese descoperit în timpul săpăturii, și s-a târât înăuntru.

Tunelul avea o lungime de 4,5 metri. Frank și-a dat seama că tunelul nu a fost făcut de forțe geologice, dar doar atât. Dar la capătul tunelului era un indiciu mult mai mare, pe care nimeni nu și-ar dori să-l găsească atunci când intră într-un tunel: o colecție de urme uriașe de gheare pe tavan.

Cine sau ce a făcut peșterile uriașe din America de Sud?

„Nu există niciun proces geologic în lume care să producă tuneluri lungi cu o secțiune transversală circulară sau eliptică, care se ramifică, se ridică și coboară, cu urme de gheare pe pereți”, a spus Frank, adăugând că „a văzut zeci de peșteri care au origini anorganice și, în aceste cazuri, este foarte clar că animalele care sapă nu au avut niciun rol în crearea lor”.

Peșterile uriașe găsite acum, împreună cu multe altele pe care el și alții le-au descoperit în Brazilia și Argentina, se crede că ar fi fost făcute de megafauna dispărută. În cazul tunelului găsit de Frank, probabil că este vorba de leneșii gigantici care trăiau acum 8-10.000 de ani. Aceste creaturi nu erau ca leneșii din ziua de azi, diferența principală fiind că aveau aproximativ dimensiunea unui elefant african.

În zona Rio Grande do Sul, Frank și echipa sa au găsit peste 1.500 de tuneluri făcute de aceste creaturi, cel mai lung întinzându-se pe 609 de metri și având o înălțime de 1,8 metri. Probabil că a fost sculptat de mai mulți leneși de-a lungul mai multor generații, notează IFLScience.

Creatorii tunelurilor erau vânați de oameni

În ciuda dimensiunii leneșilor gigantici, există dovezi că oamenii i-ar fi vânat. Două sute de urme fosilizate de leneși și oameni găsite în Utah au fost analizate de o echipă într-un studiu din 2018, constatând că acestea sunt dovezi că oamenii „pândeau și/sau hărțuiau activ leneși și chiar îi vânau”.

„Este posibil ca comportamentul să fi fost jucăuș, dar interacțiunile umane cu leneșii sunt probabil mai bine interpretate în contextul urmăririi și/sau vânătorii. Leneșii ar fi fost o pradă formidabilă. Brațele lor puternice și ghearele ascuțite le ofereau o întindere letală și un avantaj clar în luptele de la distanțe scurte”, au scris paleontologii.

Un cimitir din Epoca Bronzului a fost dezgropat la un cosmodrom din Scoția

A fost găsită cea mai veche sticlărie de la nord de Alpi

Societățile preistorice foloseau echipamente speciale pentru cățărat. Cât de avansate erau?

Două specii noi de pisică cu dinți-sabie, identificate în fosile vechi de milioane de ani