Home » Istorie » Noi fosile au dezvăluit cel mai mare prădător din America de Sud, cu mult înainte de dinozauri

Craniu de Pampaphoneus biccai. Credit foto: Felipe Pinheiro via EurekAlert
Publicat: 14.09.2023

Cu 40 de milioane de ani înainte ca dinozaurii să domine Pământul, Pampaphoneus biccai stăpânea America de Sud și era cel mai mare și mai feroce carnivor al vremurilor sale.

Într-un nou studiu publicat în Zoological Journal of the Linnean Society, o echipă internațională de cercetători a dezvăluit o descoperire uimitoare. Fosile extrem de bine conservate, vechi de 265 de milioane de ani, de la Pampaphoneus biccai, au fost găsite într-o zonă rurală din São Gabriel, Brazilia de Sud.

Fosilele include un craniu complet și câteva oase scheletale. Pampaphoneus aparține unei ramuri timpurii numite Dinocephalia și a trăit chiar înainte de cel mai mare eveniment de extincție din istoria Pământului care a distrus 86% din toate speciile animale din lume.

Informații fără precedent despre morfologia speciei

Înainte de evenimentul de extincție, Dinocephalia era unul dintre grupurile majore de animale terestre mari dominante. Erau creaturi atât carnivore, cât și erbivore. Deși bine-cunoscute în Africa de Sud și Rusia, aceste animale au fost rare în alte regiuni ale lumii. Pampaphoneus biccai este singura specie cunoscută în Brazilia.

Noul specimen este abia al doilea craniu de Pampaphoneus găsit vreodată în America de Sud. Este, de asemenea, mai are decât primul și oferă informații fără precedent despre morfologia speciei, potrivit EurekAlert.

Era cel mai mare prădător terestru cunoscut din Permian

„Pampaphoneus a jucat același rol ecologic ca felinele mari. Era cel mai mare prădător terestru cunoscut din Permian în America de Sud. Animalul avea dinți mari și ascuțiți adaptați pentru pradă. Fosilele sugerează că mușcătura era suficient de puternică încât să mestece oase, precum hienele din zilele noastre”, a explicat profesorul Felipe Pinheiro, autor senior al cercetării.

Cercetătorii au estimat că cei mai mari indivizi Pampaphoneus puteau atinge 3 metri în lungime și 400 kilograme în greutate. Erau prădători pricepuți, capabili să se hrănească cu animale mici și medii.

Studiul a fost publicat în Zoological Journal of the Linnean Society.

Verii primitivi ai lui T-Rex dezvăluie noi informații despre sfârșitul dinozaurilor din Africa