Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De unde ştiu savanţii din ce e făcut Soarele? – VIDEO

De unde ştiu savanţii din ce e făcut Soarele? – VIDEO

Publicat: 22.06.2015
Este deja cunoscut că soarele este o minge de dimensiuni mari, compusă din multe straturi de gaze, la temperaturi ridicate. Însă, de unde am aflat asta sau orice alte informaţii pe care le ştim despre soare?

Astronomii au obţinut multe informaţii pe care le ştiu despre soare cu ajutorul unor instrumente speciale, cum ar fi spectroscopul, spectrograful, spectroheliograful, conarograful, telescopul radio şi sonda de spaţiu.

Spectroscopul este folosit pentru a studia gazele strălucitoare ale soarelui. El le permite oamenilor de ştiinţă să vadă ce substanţe chimice produc anumite culori din lumina soarelui. Spectrograful ajută savanţii să monitorizeze permanent aceste culori.

Spectrohelioscopul este cel care le arată astronomilor cum sunt distribuite anumite substanţe pe suprafaţa soarelui. Atunci când acest instrument are şi un echipament fotografic ataşat, el devine spectroheliograf.

Coronagraful este un derivat special al telescopului. Cu ajutorul lui, astronomii pot fotografia coroana soarelui, fără a fi nevoie să aştepte o eclipsă pentru a face asta. Un telescop radio ajută savanţii să studieze undele radio emise de către soare.

Din cauză că atmosfera pământului opreşte multe dintre radiaţiile soarelui înainte să îi ajungă la suprafaţă, oamenii de ştiinţă trimit instrumente în afara atmosferei. Astfel de sonde spaţiale îi ajută să afle mai multe informaţii despre soare.

Deşi aspectele tehnice ale funcţionării acestor aparate este dificil de explicat, putem vedea că astronomii au la ce instrumente să apeleze, ca să descopere cât mai multe despre soare.