Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce sunt diamantele atât de scumpe?

De ce sunt diamantele atât de scumpe?

De ce sunt diamantele atât de scumpe?
Publicat: 28.05.2016
Până în urmă cu 16 ani, piaţa mondială a diamantelor era monopolizată de o companie fondată în 1888.
În urmă cu doar două secole, diamantele nu erau atât de cunoscute precum sunt astăzi. În anul 1870, însă, minerii au descoperit depozite uriaşe de diamante în Africa de Sud, iar piaţa de profil a devenit în curând invadată de celebrele pietre preţioase. Fenomenul nu a rezistat în timp, deoarece magnatul britanic Cecil Rhodes a început curând să cumpere minele recent înfiinţate. La numai 18 ani după aceea, compania condusă de omul de afaceri, De Beers, controla întreaga activitate minieră din zonă. 
 
Odată cu instaurarea Marii Depresiuni, la sfârşitul anilor ’20, interesul pentru diamante şi, în general, pentru bijuterii, a scăzut considerabil. Prin urmare, Rhodes decide să trimită un memoriu către agenţia de publicitate N. W. Ayer, întrebând dacă există vreo ,,metodă de propagandă” prin care ar putea stimula vânzările de diamante.
 
Agenţia a realizat atunci o serie de sondaje şi a constatat că oamenii considerau diamantele ca fiind un lux inutil. Promoterii şi-au dat seama că modul cel mai uşor de a capta clienţi era de a-i sensibiliza. Aşa a început una dintre cele mai mari campanii de publicitate din istoria Americii.
 
În scurt timp, De Beers a început să vândă diamante de mari dimensiuni celebrităţilor de la acea vreme. Pentru a se asigura că marca pietrelor preţioase va fi menţionată în presă, Rhodes a înfiinţat o revistă, în care produsele sale erau descrise în cel mai mic detaliu. 
 
În anul 1948, Frances Gerety a inventat celebra frază ,,Un diamant este pentru totdeauna.” Expresia făcea din diamante o metaforă a iubirii veşnice, sugerând, de asemenea, că achiziţionarea unui asemenea produs reprezintă o investiţie solidă. Nu a durat mult timp până ca vânzările de inele de logodnă să crească atât de mult încât, până în anul 1968, 80% dintre femeile americane care urmau să se căsătorească purtau o astfel de bijuterie. În timp, a apărut tradiţia ca bărbaţii din SUA să cheltuiască sume echivalente cu salariul lor pe două sau trei luni pentru a cumpăra inele cu diamant.
 
Campania intensă de promovare a pietrelor preţioase făcută de De Beers s-a încheiat în anul 2000, atunci când compania şi-a pierdut monopolul asupra pieţei din domeniu. Cu toate acestea, preţul diamantelor a rămas la fel de mare, datorită faptului că furnizorii îşi păstrează o mare parte din mărfuri în depozite şi refuză să le introducă pe piaţă. 
 
 
Vă mai recomandăm şi: Diamantul
 
                                             Planetele Sistemului Solar ar putea găzdui oceane de diamante

                                             În flăcările lumânărilor se află milioane de particule de diamant!

                                             

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
De ce s-ar putea să nu ne dăm seama niciodată dacă Inteligența Artificială devine conștientă?
De ce s-ar putea să nu ne dăm seama niciodată dacă Inteligența Artificială devine conștientă?
Japonezii dau în judecată Guvernul din cauza schimbărilor climatice
Japonezii dau în judecată Guvernul din cauza schimbărilor climatice