Prima pagină Maratoanele Descopera Mari întrebări

Mari întrebări

• Credit: Pixabay
    De ce medicamentele au dată de expirare?
    31.03.2019 |

Data de pe ambalajul medicamentelor este cea până când compania producătoare garantează eficienţa şi siguranţa utilizării medicamentului. Cât timp rămâne un medicament sigur şi eficient este un subiect de dezbatere.

• Credit: 123RF
    Ce sunt undele radio?
    30.03.2019 |

Undele radio sunt un tip de radiaţii electromagnetice cunoscute pentru utilizarea lor în tehnologiile de comunicare, precum televizorul, telefoanele mobile şi aparatele radio. Aceste dispozitive primesc unde radio şi le convertesc în vibraţii mecanice în difuzor pentru a crea unde acustice.

• Credit: 123RF
    Cum sunt grupate elementele în Tabelul Periodic?
    24.03.2019 |

La sfârşitul secolului al XIX-lea, chimistul rus Dmitri Mendeleev a publicat prima încercare de a grupa elementele chimice în funcţie de masă atomică. Existau doar circa 60 de elemente cunoscute la vremea aceea, dar Mendeleev a observat că atunci când acestea sunt grupate în funcţie de masă atomică, anumite tipuri de elemente apar la intervale regulate sau în perioade.

• Credit: Unsplash/NASA
    Cât de departe se întinde de fapt atmosfera Pământului?
    23.03.2019 |

Stratul gazos care înveleşte planeta noastră se află şi la o distanţă de 630.000 de kilometri sau de 50 de ori diametrul planetei noastre, conform unui nou studiu bazat pe observaţiile de la SOHO (Solar and Heliospheric Observatory) al ESA/NASA şi publicat în Journal of Geophysical Research: Space Physics.

• De ce este Deşertul Atacama atât de special?
    17.03.2019 |

Deşertul Atacama din Chile este cel mai uscat deşert non-polar de pe Pământ şi se întinde pe circa 1.000 de kilometri, între Munţii Anzi şi Cordillera de la Costa, coasta statului Chile. Regiunea are formaţiuni geologice uimitoare şi a oferit savanţilor multe oportunităţi de cercetare.

• Sursa-123RF
    Ce este modificarea genetică?
    16.03.2019 |

Modificarea genetică reprezintă procesul de alterare a structurii genetice unui organism. Acest lucru a fost realizat indirect de mii de ani, prin controlarea, selectarea şi încrucişarea animalelor sau plantelor.

• Sursa-rawpixel/Unsplash
    Ce sunt parabenii?
    10.03.2019 |

Parabenii sunt chimicale sintetice utilizate pentru conservarea unei varietăţi de produse inclusiv cosmetice, farmaceutice şi alimente.

• De ce purtăm pantaloni?
    09.03.2019 |

În Roma secolului IV, elita era scandalizată de o nouă tendinţă prezentă pe străzile sale: pantalonii. Aceştia erau consideraţi ca fiind alegerea vestimentară a barbaţilor.

• Sursa-Pixabay
    Ce sunt ciclurile Milankovitch?
    03.03.2019 |

Ciclurile Milankovitch descriu modul în care micile mişcări ale Pământului afectează clima planetei. Aceste cicluri sunt denumite după Milutin Milankovitch, un astrofizician sârb ce a început să investigheze cauzele erelor glaciare, din trecut, ale Pământului.

• Sursa-Pixabay
    De ce are Pământul atmosferă?
    02.03.2019 |

Atmosfera Pământului este uriaşă, fiind atât de întinsă încât afectează şi ruta Staţiei Spaţiale Internaţionale. Iată cum s-a format această zonă gazoasă uriaşă.