Home » Natura » Sub aisbergul masiv din Antarctica s-a descoperit o zonă fascinantă care a stat ascunsă timp de 120.000 de ani

Autor: Oana Bujor 10.08.2017
În urma desprinderii aisbergul gigant de 6.000 de km² din calota Larsen C un ecosistem marin mistrerios, ascuns timp de 120.000 de ani, a fost scos la suprafaţă.

”Nu am observat niciodată o tranziţie atât de bruscă a condiţiilor de mediu în niciun ecosistem de pe Pământ,” a declarat ecologistul Julian Gutt din cadrul Institutului Alfred Wegener, Germania. Tranziţia epică a avut loc după ce aisbergul A68 a început să plutească şi să se dezintegreze pe ţărmurile nordice din Marea Weddel, informează Science Alert.

Prin intermediul acestei tranziţii, o întindere vastă a podelei marine care se întinde pe 5.818 km² începe să fie expusă treptat luminii solare Anul trecut, în urma unei decizii a Commission for the Conservation of Antarctic Marine Living Resources (CCAMLR), ecosistemul a fost clasificat ca Zonă Specială pentru Studii Ştiinţifice.

Decizia protejează zona de realizarea oricărui tip de pescuit pe parcursul a doi ani, interdicţie care poate fi extinsă pentru 10 ani. În această perioadă cercetătorii vor avea şansa să  studieze vietăţile marine din zonă. ”Este o zonă necunoscută, extrem de importantă pentru cercetările ştiinţifice,” a declarat biologul Susan Grant din cadrul British Antarctic Survey (BAS).

Pentru anul 2018-2019 sunt plănuite expediţii ale sud-coreenilor şi ale germanilor, specialiştii îşi doresc să examineze solul înainte ca acesta să fie expus în întregime luminii solare.

Vă recomandăm să citiţi  şi următoarele articole:

O misterioasă creatură „roșie” cu multe brațe, descoperită eșuată pe o plajă. Despre ce specie ar fi vorba
Un cercetător s-a lăsat mușcat de țânțari purtători de febră Dengue
Reorganizarea PNL după Primul Război Mondial