Home » Natura » VIDEO. Filmuleţ adorabil cu o caracatiţă Dumbo care eclozează. Este prima dată când cercetătorii au putut vedea fenomenul magnific

Autor: Alexandru Voiculescu 02.22.2018
Filmul, realizat de cercetătorii de la National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA), prezintă eclozarea unui ou de caracatiţă Dumbo (genul Grimpoteuthis). Puiul de cefalopod este uşor de recunoscut datorită „urechilor” similare (aici sunt aripioare) cu ale unui elefant - de aici şi numele de Dumbo, după personajul de la Disney.

Video-ul acompaniază o nouă lucrare publicată pe 19 februarie în jurnalul Current Biology şi prezintă pe puiul de caracatiţă înotând pentru prima dată în vasul cu apă de la bordul vaporului de cercetare al NOAA, scrie Live Science.

Molusca măsoară doar 13 milimetri fără tentacule, iar anatomia acesteia pare să se fi format deja din ou, astfel, avea tot ce îi trebuie pentru a înota imediat ce a eclozat, inclusiv simţuri capabile să înregistreze informaţiile din mediul exterior.

De asemenea, caracatiţa are şi un „sac” intern cu nutrienţi care să-i permită să supravieţuiască fără mâncare timp de câteva zile.

„Am fost impresionat de complexitatea sistemului nervos central şi a dimensiunii relative a aripioarelor şi a organelor interne”, a precizat Alexander Ziegler, autorul principal al studiului, cercetător la Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität din Bonn, Germania.

Cercetătorii au utilizat un vehicul controlat de la distanţă (ROV) pentru a colecta oul dintr-un recif de corali din Atlandicul mediu, de la o adâncime de circa 2.000 de metri. De obicei, caracatiţele Dumbo trăiesc chiar deasupra fundului oceanic la adâncimi de 3.000 – 4.000 de metri, deşi unii indivizi au fost observaţi şi la adâncimi de 7.000 de metri.

Caracatiţele ar putea fi extratreştri, susţin oamenii de ştiinţă: „Au fost primele fiinţe inteligente de pe planetă”