Home » Natura » Colonizarea Americii a dus la ”răcirea climatului de pe Pământ”

Colonizarea Americii a dus la ”răcirea climatului de pe Pământ”

Oana Bujor 02.05.2019
Colonizarea Americii a dus la ”răcirea climatului de pe Pământ”
Colonizarea Americii de la sfârşitul secolului XI a provocat moartea unui număr uriaş de persoane. Acest lucru a provocat o modificare o climei Pământului, conform concluziilor cercetătorilor de la University College London (UCL).

Specialiştii susţin că în urma uciderii masive a indigenilor zone agricole uriaşe au rămas necultivate, pe ele crescând rapid arbori şi alte plante. Acest lucru a dus la absorbţia unei cantităţi mai mari de dioxid de carbon din atmosferă, lucru ce a dus la scăderea temperaturilor de pe planetă, scrie BBC.

Această perioadă de scădere a temperaturilor este regăsită în cărţile de istorie cu denumirea de „Mica Eră Glaciară”. „Moartea masivă a indigenilor din Americi a dus la abandonarea unui teren suficient de mare pe care plantele au crescut şi au absorbit în cele din urmă dioxidul de carbon din atmosferă”, a declarat Alexander Koch, autor al studiului din cadrul UCL.

Echipa a analizat toate datele privind populaţiile ce au trăit în Americi anterior primului lor contact cu europenii din 1492. Astfel au determinat cum a fost modificat numărul acestora în următorii zeci de ani când locuitorii continentului au murit din cauza bolilor, războaielor, sclaviei sau colapsului social. Rezultatele arată că aproximativ 60 de milioane de persoane trăiau în Americi la sfârşitul secolului XV (aproximativ 10% din populaţia totală a lumii). Numărul a fost redus la doar 5-6 milioane în câteva sute de ani.

Următorul pas a fost determinare terenurilor folosite, anterior, pentru cultivare de către popoarele indigene, şi impactul pe care l-ar avea asupra planetei. Zona este de ordinul a 56 milioane de hectare, aproape cât întreaga suprafaţă a Franţei. În urma creşterii plantelor şi arborilor pe această suprafaţă, nivelul de dioxid de carbon ar fi scăzut drastic.

Scăderea nivelului de dioxid de carbon din momentul decimării populaţiilor de indigeni este redată şi în nucleele de gheaţă obţinute din adâncurile Antarcticii.

Colonizarea Americii a avut loc cu peste 15.000 de ani in urma