Home » Natură » Imagini rare: Mai multe capre negre, surprinse pe un versant din Parcul Național Retezat

Publicat: 10.12.2020

Imaginile rare cu o turmă de capre negre au fost surprinse de unul dintre angajații Romsilva. În imagini apar numeroase animale care se hrănesc și aleargă pe un versant stâncos.

Un angajat Romsilva, compania care administrează Parcul Național Retezat, a filmat caprele care se află pe un versant stâncos.

„Imagini extraordinare cu un ciopor de capre negre în Parcul Național Retezat, într-o filmare realizată de colegul nostru Alin Dajulesc. Având musculatura dezvoltată și copitele despicate, perfect adaptate zonei montane, capra neagră se poate deplasa cu ușurință în zone stâncoase, inaccesibile altor specii, unde-și procură hrana și se refugiază din fața prădătorilor”, au scris, pe Facebook, reprezentanții Romsilva.

Cu ce se hrănesc caprele negre

Potrivit specialiștilor Romsilva, caprele negre se hrănesc cu măceșe alpine, muguri și vlăstari de foioase sau conifere, frunze de plante diferite, iar iarna consumă mușchi sau licheni, potrivit Mediafax.

Parcul Național Retezat, unul dintre cele 22 de parcuri naționale și naturale administrate de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, este situat în sud-vestul țării, în județul Hunedoara. Parcul are o suprafață de 38.047 de hectare, din care 19.988 hectare sunt păduri, jumătate fiind în zone de protecție.

108 specii de păsări și 1.190 de specii de plante

În parc trăiesc 108 specii de păsări și pot fi întâlnite 1.190 de specii de plante, din care 90 sunt specii endemice. De asemenea, în păduri sunt numeroase specii, precum ursul, lupul, râsul, cerbul, căprioara și mistrețul.