Home » Natură » NASA anunță că anul 2020 a fost cel mai fierbinte din istoria măsurătorilor. Predicțiile sumbre pentru următorii ani

Sursa foto: NASA/ Unsplash
Publicat: 19.01.2021

NASA a anunțat că anul 2020 a fost, cel mai probabil, cel mai fierbinte an din istoria măsurătorilor, depășind anul 2016 cu doar o zecime de un grad Celsius.

Temperaturile globale medii în 2020 au fost cu 1 grad Celsius mai ridicate decât media pe 30 de ani între 1951 și 1980, au descoperit oamenii de știință de la NASA.

Un al doilea studiu al încălzirii globale, coordonat de Administrația Națională Oceanică și Atmosferică (NOAA) din SUA, a descoperit că 2020 a fost al doilea cel mai fierbinte an din istorie, după 2016, cel mai probabil din cauza faptului că cercetătorii NOAA au comparat media temperaturilor anuale cu media pe 100 de ani între 1901 și 2000.

Totuși, datele ar putea explica de ce criza climatică a stabilit noi recorduri în 2020.

„Ultimii șapte ani au fost cei mai fierbinți din istoria măsurătorilor”

Oamenii de știință nu pot spune dacă o furtună sau un incendiu a fost cauzat direct de criza climatică, având în vedere că mulți factori contribuie la un astfel de eveniment. Însă, experții sunt de acord că planeta se încălzește, iar vremea devine tot mai extremă.

„Ultimii șapte ani au fost cei mai fierbinți din istoria măsurătorilor, caracterizând tendința continuă și dramatică de încălzire”, a explicat Gavin Schmidt, director al Institutului Goddard pentru Studii Spațiale de la NASA.

Cercetările au arătat că schimbările climatice contribuie la uragane mai puternice, valuri de căldură mai severe, incendii de vegetație mai distructive și ploi mai substanțiale care pot cauza inundații.

Un lucru devine tot mai clar

„Încălzirea globală nu va crește neapărat dezvoltarea generală a furtunilor tropicale, însă furtunile vor deveni mai puternice, iar cele mai intense contează cel mai mult”, a spus Jim Kossin, om de știință de la NOAA.

Unele studii au asociat încălzirea climei cu apariția vortexului polar tot mai frecventă la latitudini temperate. Temperaturile tot mai crescute ar putea contribui la furtuni severe și apariția tornadelor.

Astfel, un lucru devine tot mai clar. În curând, dacă nu s-a întâmplat deja, nu va mai exista niciun loc pe Terra în care ne vom putea ascunde de consecințele devastatoare ale comportamentului uman care a schimbat clima.

Căldura extremă va face unele regiuni din SUA, Orientul Mijlociu și Australia aproape nelocuibile în timpul verii. Oamenii de știință se așteaptă la furtuni și incendii extreme. Toate acestea ar putea avea un impact sever asupra producției alimentare.

Unele orașe sunt așteptate să rămână fără apă. Grupul Interguvernamental de Experți în Evoluția Climei (IPCC) se așteaptă la reduceri severe ale resurselor de apă pentru 8% din populația globală între 2021 și 2040, potrivit Science Alert.

Pădurea amazoniană, recifele de corali ale lumii și calota glaciară din Groenlanda sunt în pericol de prăbușire. Arctica va pierde mai multă gheață în acest secol decât în orice alt moment de la ultima era glaciară. Până în 2100, nivelurile crescute ale mărilor vor înghiți orașe precum New Orleans, Boston, Veneția, Lagos și Jakarta, astfel că valuri de refugiați vor invada continentele.

Criza climatică doboară încă un record. A fost cea mai caldă vară din istorie pentru emisfera nordică

Testarea celei mai puternice rachete a NASA s-a încheiat cu un eșec parțial

Păsările par să fie mai rezistente la stresul termic cauzat de criza climatică, decât au crezut cercetătorii

NASA anunță că o gaură neagră supermasivă a dispărut fără urmă. Cum poate fi explicat fenomenul

Descoperire revoluționară: Scanerele cerebrale prezic demența cu 9 ani înainte de apariție
Arheologii ar fi descoperit orașul pierdut Tu’am, faimos pentru comerțul cu pietre prețioase
Oamenii de știință au creat cea mai subțire lentilă de pe Pământ
Noi cercetări arată că femeile sunt mai bine adaptate pentru viața în spațiul cosmic
Un papirus despre copilăria lui Iisus, descoperit în biblioteca unei universități din Germania
Un senzor implantat în creier ar putea detecta cancerul și traumatismele
Un sindrom misterios și rar face ca organismul uman să „producă” alcool
Andrei Pitiș vine la Update Go4it #2. Podcastul apare miercuri, 19 iunie, ora 12:00, pe YouTube Go4itro
Un mare producător italian de electrocasnice extinde operațiunile din România
Care sunt domeniile care angajează studenți și elevi pe timpul verii?
Prima țară din Asia de Sud-Est care legalizează căsătoria între persoane de același sex