Home » Natură » Cercetătorii brazilieni au descoperit roci din plastic pe o insulă îndepărtată

Cercetătorii brazilieni au descoperit roci din plastic pe o insulă îndepărtată

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 24.03.2023

Geologia Insulei vulcanice Trinidad din Brazilia a fascinat oamenii de știință timp de mulți ani, dar descoperirea de roci făcute din resturi de plastic în acest refugiu îndepărtat pentru broaște țestoase stârnește îngrijorare.

Plasticul topit s-a împletit cu rocile de pe insula situată la 1.140 de kilometri de statul Espirito Santo din sud-estul țării. Extinderea este o dovadă a influenței crescânde a oamenilor asupra ciclurilor geologice ale Pământului, potrivit cercetătorilor.

„Acest lucru este ceva nou și terifiant în același timp, pentru că poluare a atins geologia, a spus Fernanda Avelar Santos, geolog la Universitatea Federală din Parana, conform Reuters.

Unul dintre cele mai importante locuri de conservare pentru broaștele țestoase

Santos și echipa sa au efectuat teste chimice ca să afle ce fel de plastice există în rocile numite „plastiglomerate”, deoarece sunt făcute dintr-un amestec de granule sedimentare și alte resturi ținute împreună de plastic.

„A identificat că poluarea provine, în principal, de la plasele de pescuit, resturi destul de comune pe plajele insulei Trinidad. Aceste plase sunt târâte de curenții marini și se acumulează pe plajă. Când temperatura crește, acest plastic se topește și se înglobează cu materialul natural al plajei”, a declarat Santos.

Insula Trinidad este unul dintre cele mai importante locuri de conservare pentru broaștele țestoase verzi (Chelonia mydas), cu mii de exemplare care sosesc în fiecare an pentru a-și depune ouăle. Singurii locuitori umani de pe Trinidad sunt membrii marinei braziliene, care mențin pe insulă o bază și protejează broaștele țestoase care se cuibăresc în aceste locuri.

„Locul unde am găsit aceste mostre de plastic este o zonă permanent conservată în Brazilia, în apropierea locului în care broaștele țestoase verzi își depun ouăle.

Plasticul devine material geologic

Descoperirea stârnește întrebări cu privire la moștenirea lăsată de oameni pe Pământ, a spus Santos.

„Vorbim atât de mult despre Antropocen, air acesta este momentul”, a spus Santos, făcând referire la o epocă geologică definită de impactul oamenilor asupra geologiei și ecosistemelor planetei.

„Poluarea, gunoiul din mare și plasticul aruncat în oceane devine material geologic… conservat în înregistrările geologice ale Pământului”, a adăugat Santos.

Cercetătorii japonezi au descoperit peste 7.000 de noi insule