Home » Natură » Lupii din sud-estul Canadei, diferiți din punct de vedere genetic de alte canide din regiune

Sursa foto: Dave Ciufo/Molecular Biology and Evolution/EurekAlert
Publicat: 21.04.2023

În sud-estul Canadei trăiesc populații de lupi și coioți ale căror origini și relații genetice i-au nedumerit mult timp pe oamenii de știință. O nouă lucrare oferă dovezi interesante despre evoluția lupilor nord-americani, care a fost un subiect de dezbatere între conservaționiști și taxonomiști.

Lupii din estul Canadei au fost subiectul unor mari dispute și rămâne necunoscut dacă aceste canide (familia de animale care include coioții, vulpile, șacalii, lupii și câinii domestici) reprezintă o specie distinctă sau dacă sunt rezultatul unei hibridizări între coioți și lupi gri, potrivit EurekAlert.

În Canada, lupul estic, cunoscut și sub numele de lupul Algonquin, a fost recunoscut de unii ca o specie distinctă pe baza unor studii genetice și comportamentale. Lupii estici sunt incluși pe lista „Special Concern” în Canada, în conformitate cu Legea federală privind speciile aflate în pericol.

Lucrarea a apărut în Molecular Biology and Evolution, publicată de Oxford University Press.

Lupii estici au evoluat separat de lupii gri în urmă cu aproximativ 67.000 de ani

În timp ce studiile anterioare au remarcat caracterul distinctiv al lupilor estici față de coioți și lupi gri din Canada, guvernul provincial îi cataloghează în prezent drept o singură specie în aria lor de răspândire principală din centrul Ontario.

Cercetătorii au secvențiat genomurile a 25 de animale de origine necunoscută și cu niveluri de hibridizare contemporană, reprezentative pentru toate tipurile de canide canadiene asemănătoare lupilor. Analiza a arătat că lupii care locuiesc în regiunea Marilor Lacuri din sud-estul Canadei sunt diferiți din punct de vedere genetic de alte canide din regiune. Pe baza constatărilor, se pare că lupii estici au evoluat separat de lupii gri în urmă cu aproximativ 67.000 de ani.

Lupii din est s-ar fi împerecheat cu animale precum coioții și lupii gri

Oamenii de știință din Canada cred că lupii din est s-au împerecheat cu animale precum coioții în urmă cu aproximativ 37.000 de ani și continuă să se amestece atât cu coioții, cât și cu lupii gri.

„Acest manuscris abordează întrebări evolutive cheie în rândul canidelor nord-americane asemănătoare lupilor, dar oferă și date de relevanță directă și aplicată”, a declarat autorul principal al lucrării, Christopher Kyle.

Misterioasa pisică-vulpe corsicană este o specie unică