Home » Natură » Au fost descoperite noi specii de insecte-frunză

Au fost descoperite noi specii de insecte-frunză

Foto: Royce T. Cumming et al., ZooKeys, 2023
Publicat: 31.08.2023

O echipă internațională de cercetare care include Universitatea din Göttingen (Germania) a descris șapte noi specii de insecte-frunză, cunoscute și sub numele de „frunze mergătoare”.

Noile specii aparțin ordinului insectelor-băț și al insectelor-frunze, care sunt cunoscute pentru aspectul lor neobișnuit: se aseamănă foarte mult cu unele părți ale plantelor, cum ar fi crenguțele, scoarța sau cu frunzele.

Acest camuflaj sofisticat oferă o protecție excelentă împotriva prădătorilor și reprezintă o provocare pentru cercetători. Analiza genetică le-a permis oamenilor de știință să descopere „specii criptice”, care nu pot fi distinse numai prin aspectul lor extern. Descoperirea acestor noi specii de insecte-frunză nu este importantă doar pentru studiul sistematic al acestor insecte, ci și pentru protecția diversității acestora.

Rezultatele au fost publicate în revista ZooKeys.

Descoperirea de noi specii de insecte-frunză nu este simplă

Taxonomia (denumirea, descrierea și clasificarea speciilor) este dificilă în cazul insectelor-frunză: indivizii diferitelor specii pot fi dificil de deosebit, dar pot exista variații uriașe în cadrul unei singure specii. „Indivizii din diferite specii sunt adesea considerați ca aparținând aceleiași specii pe baza aspectului lor. Am putut identifica unele dintre noile specii doar după caracteristicile lor genetice”, explică conducătoarea proiectului, dr. Sarah Bank-Aubin, de la Universitatea Göttingen, Departamentul Evoluția și Biodiversitatea Animalelor.

Se credea anterior că unele insecte din India aparțin unei specii care este răspândită în Asia de Sud-Est. Dar acum, cercetătorii au descoperit că sunt o specie complet nouă. „Descoperirea este importantă pentru conservarea speciilor: dacă toți indivizii mor în India, nu este redus doar un grup dintr-o specie, așa cum se credea anterior. De fapt, o specie întreagă distinctă este distrusă. Asta înseamnă că este deosebit de important să protejăm specia indiană”, spune Bank-Aubin. Alte specii nou descoperite provin din Vietnam, Borneo, Java și Filipine.

Foarte puține specii au fost descrise până în prezent

Cercetătorii de la Universitatea Göttingen au lucrat cu expertul în insecte-frunză Royce Cumming, de la Universitatea City New York(SUA). Această colaborare de cercetare a condus la identificarea a peste douăzeci de specii noi, notează Phys.org.

„Există aproximativ 3.500 de specii cunoscute de astfel de insecte și în prezent există puțin peste 100 de specii descrise. Deși ele constituie doar o mică parte din această familie diversă de insecte, aspectul lor spectaculos și neașteptat le face unice”, explică dr. Sven Bradler, care cercetează de mai bine de 20 de ani evoluția insectelor-băț și a insectelor-frunză la Universitatea din Göttingen.

Test de cultură generală. Care este singurul animal ce nu poate sări?

Rechinii de pe coasta Floridei se hrănesc cu drogurile aruncate în apă de traficanți

Test de cultură generală. Care este cel mai mic mamifer din lume?

Un pește cu dinții ca de om, descoperit în iazul din spatele unei case din SUA