Home » Știință » Un fizician susține că noul radiotelescop al Chinei ar putea detecta sonde extraterestre

Telescopul sferic cu apertură de cinci sute de metri (FAST) din China. Sursa foto: Profimedia
Publicat: 21.10.2021

Un nou radiotelescop din China ar putea fi capabil să detecteze roiuri masive de roboți extratereștri înainte ca aceștia să atace Pământul.

Dr. Zaza Osmanov, fizician la Universitatea Liberă din Tbilisi, a publicat recent un studiu preprint care calculează cum ar putea noul Telescop sferic cu apertură de cinci sute de metri (FAST) al Chinei să detecteze roiuri de dispozitive extraterestre ipotetice cunoscute drept sonde Von Neumann.

Aceste sonde care sunt capabile să se reproducă singure, teoretizate pentru prima oară de către matematicianul John von Neumann, ar putea fi folosite de civilizații avansate pentru a explora Universul. Potrivit studiului publicat de Osmanov, radiotelescopul FAST ar putea fi capabil să detecteze roiuri de sonde Von Neumann datorită spectrului său de frecvențe radio.

Telescopul FAST ar acționa doar ca un simplu sistem de avertizare

Bineînțeles, o grupare enormă de roboți extratereștri ar fi un motiv uriaș de îngrijorare pentru omenire. Dacă ar fi capabile să se reproducă, asta ar înseamnă că aceste dispozitive ipotetice ar consuma orice resursă disponibilă astfel încât să-și continue reproducerea. Detectarea din timp a unui roi de extratereștri ar fi extrem de utilă dacă am avea vreodată ghinionul să fim vizitați așa ceva.

Din fericire, fizicianul crede că radiotelescopul FAST al Chinei ar putea să detecteze așa ceva. Cu toate acestea, telescopul ar acționa doar ca un simplu sistem de avertizare.

Cel mai mare radiotelescop din lume

Pentru moment, studiul lui Osmanov nu a fost încă evaluat de experți în domeniu, etapă crucială pentru publicarea într-un jurnal științific. Chiar și așa, lucrarea expune o ipoteză interesantă. Să sperăm doar că nu vom ajunge niciodată într-un astfel de scenariu, scrie Futurism.

Radiotelescopul FAST este situat într-o depresiune din districtul Pingtang, provincia chineză Guizhou. FAST este considerat cel mai mare radiotelescop din lume, fiind operațional încă din 2016.

Oamenii de știință au identificat 29 de planete de unde extratereștrii ar putea observa Pământul