Home » Știință » Cercetătorii au manipulat celule stem și au reușit să regenereze părul îmbătrânit

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 12.06.2023

Oamenii de știință de la Universitatea Northwestern din SUA au descoperit o nouă metodă pentru a face ca firele de păr îmbătrânite să reînceapă să crească la șoareci.

Metoda se bazează pe faptul că celulele stem ale foliculilor de păr devin rigide pe măsură ce îmbătrânesc, ceea ce fac ca părul să crească mai greu. Dar dacă celulele stem ale foliculului de păr sunt „înmuiate”, asta ar putea stimula creșterea de fire noi de păr.

Oamenii de știință de la Northwestern au conceput o modalitate de „a înmuia” aceste celule stem pentru a le permite să genereze păr din nou, conform unui comunicat de presă al instituției.

Părul a crescut datorită stimulării celulelor stem existente

În cadrul unui studiu efectuat pe șoareci modificați genetic, oamenii de știință au descoperit că pot înmuia celulele stem prin stimularea producției unui mic ARN, miR-205. Atunci când celulele stem au fost manipulate genetic pentru a produce mai mult miR-205, creșterea părului s-a îmbunătățit la șoarecii tineri și bătrâni, potrivit Interesting Engineering.

Aceștia au măsurat rigiditatea părului prin instrumente avansate de microscopie, inclusiv microscopia de forță atomică.

„Părul a început să crească în zece zile. Acestea nu sunt celule stem abia generate. Noi stimulăm celulele stem existente pentru ca părul să crească. Adesea avem încă celule stem, dar este posibil ca acestea să nu fie capabile să producă fire noi de păr”, a declarat Paul E. Steiner, profesor de cercetare patologică și de dermatologie la Facultatea de Medicină Feinberg a Universității Northwestern.

Cheia chimică unică a creșterii și căderii părului

„Studiul nostru demonstrează posibilitatea stimulării creșterii părului prin reglarea mecanismelor celulare. Datorită potențialului de a livra microARN prin nanoparticule direct în piele, în continuare, vom testa dacă miR-205 administrat local poate stimula mai întâi creșterea părului la șoareci. În caz de succes, vom proiecta experimente pentru a testa dacă acest microARN poate promova creșterea părului potențial la oameni”, a adăugat Steiner.

În iulie 2022, o echipă de oameni de știință de la Universitatea din California, Riverside (UCR) a descoperit cheia chimică unică a creșterii și căderii părului. Această substanță chimică este factorul de creștere transformator (TGF) beta, o proteină ce acționează în afara celulelor și este implicată în semnalizarea celulară.

TGF-beta este singura substanță chimică implicată atât în activarea diviziunii celulare în interiorul foliculilor de păr, cât și în încetarea acesteia.

Semnul că sistemul tău respirator nu funcționează corect