Home » Știință » Asteroidul Dimorphos, lovit de o navă spațială NASA în 2022, a început să se vindece

Foto: Sabina Raduca et al., Nature Astronomy, 2024
Publicat: 29.02.2024

Asteroidul lovit de NASA se vindecă. În septembrie 2022, NASA s-a izbit intenționat cu nava spațială Double Asteroid Redirection Test (DART) de un mic asteroid numit Dimorphos, într-un test semnificativ pentru a vedea dacă am putea devia asteroizii potențial periculoși în viitor.

Coliziunea a fost suficient de puternică pentru a schimba traiectoria lui Dimorphos, eliberând în acest proces cantități considerabile de praf și roci libere, așa cum au arătat imagini spectaculoase realizate de telescoapele spațiale Hubble și Webb ale NASA.

Acum, oamenii de știință care au simulat asteroidul sugerează că forma lui Dimorphos ar putea să se schimbe sau că asteroidul lovit de NASA se vindecă, după ce a fost lovit cu forță.

Asteroidul lovit de NASA se vindecă

Într-un nou studiu publicat în jurnalul Nature Astronomy, cercetătorii susțin că misiunea viitoare Hera a Agenției Spațiale Europene la locul impactului „ar putea găsi un asteroid remodelat în loc de un crater bine definit”.

Simularea susține teoria conform căreia asteroidul nu este altceva decât o grămadă „slabă de moloz” formată prin pierderea de roci de către geamănul său mai mare Didymos, ceea ce ar putea avea implicații considerabile pentru eforturile viitoare de redirecționare a asteroizilor.

Echipa de oameni de știință condusă de planetologul Sabina Raducan, de la Universitatea din Berna (Elveția), a simulat Dimorphos și DART pentru a lua în considerare efectele observate ale coliziunii asupra asteroidului.

„Impactul DART a cauzat o deformare și o refacere globală a lui Dimorphos”

Conform cercetării lor, impactul a lăsat un semn considerabil pe presupusa „grămadă de moloz”. „Simulările noastre indică faptul că impactul DART a cauzat o deformare și o refacere globală a lui Dimorphos”, se arată în studiu.

Cercetătorii sugerează că Dimorphos a fost format prin acumularea de granule fine de la Didymos timp de „câteva zile până la câțiva ani”, ceea ce ar putea însemna că alte luni de asteroid formate în mod similar ar putea fi, de asemenea, „ușor remodelate” și că suprafețele lor sunt „relativ tinere”.

„În ansamblu, concluziile acestui studiu furnizează informații valoroase pentru înțelegerea formării și caracteristicilor asteroizilor binari și vor ghida viitoarele eforturi de explorare și de deviere a asteroizilor”, au scris cercetătorii în lucrare, potrivit Futurism.

Astronomii au găsit „cel mai strălucitor obiect din Universul cunoscut”

NASA se roagă pentru „un miracol” și speră să mai poată salva sonda Voyager 1

Oamenii de știință au găsit, pentru prima dată, molecule de apă pe asteroizi

Ce au descoperit cercetătorii NASA după primele analize cu fragmentele din asteroidul Bennu?