Prima pagină Maratoanele Descopera Mari întrebări

Mari întrebări

• Credit: 123RF
    Cum funcţionează simţul olfactiv?
    10.12.2017 |

Dacă respiri pe nas, există mari şanse să simţi aerul care intră şi, de asemenea, să miroşi ceva în apropiere. Un grup de cercetători de la RIKEN Center for Developmental Biology (CDB) a descoperit cum aceste senzaţii sunt ţinute separat şi de ce trasul aerului pe nas poate ajuta la identificarea unui miros, fiind două probleme care au pus cercetătorii în dificultate. Studiul a folosit un sistem la şoareci care controla circularea aerului şi mirosul.

• Ce sunt şi cum apar ticurile
    09.12.2017 |

Ticurile sunt comportamente iraţionale, aparent fără vreun scop, compulsii pe care o persoană se simte obligată să le facă.

• Credit: 123RF
    De ce femeile inteligente preferă singurătatea?
    08.12.2017 |

Studiile şi specialiştii spun că femeile puternice şi cu inteligenţă peste medie pot face mai bine faţă bărbaţilor nepotriviţi. Deşi, tot cercetătorii spun că nu ar trebui să fie nevoite să facă acest lucru şi că ar fi mai fericite dacă nu se vor deranja. Cum fac faţă femeile puternice relaţiilor în care se implică şi cum anume percep ele legătura cu un partener?

• Credit: Wikipedia
    Unde este îngropat Sfântul Nicolae?
    06.12.2017 |

Rămăşiţele Sfântului Nicolae, care a trăit în secolul al VI-lea sunt împrăştiate în mai multe locuri din lume, din cauza sau datorită faptului că acestea au trebuit transportate din cauza condiţiilor sociale şi politice în schimbare din Asia Mică.

• Credit: 123RF
    Cum ar arăta un univers constituit din antimaterie?
    03.12.2017 |

Tot ce putem vedea este alcătuit din materie, care la rândul ei este din atomi, care sunt alcătuiţi din protoni, neutroni şi electroni. Dar pentru fiecare electron creat, există un pozitron al antimateriei. Pentru fiecare proton există un anti-proton. Ştiind aceste lucruri, cum ar arăta un univers constituit din antimaterie?

• Credit: 123RF
    De ce nu vezi lucrurile care se găsesc chiar sub nasul tău?
    02.12.2017 |

Fiecare dintre noi a avut cel puţin un eveniment asemănător, fie că ţi-ai căutat telefonul cu ajutorul lanternei de la telefon sau îţi căutai ochelarii, chiar dacă aveai ochelarii pe nas, ca în cazul poveştii din clasele primare cu bunicuţa.

• De ce galaxiile au forme diferite?
    26.11.2017 |

Astronomii au estimat că există aproximativ 200 de miliarde de galaxii în universul observabil. Dar atunci când sunt prezentate în filme de tip SF acestea par să aibă aceeaşi formă precum Calea Lactee. Deşi unele chiar seamănă cu galaxia noastră, multe dintre ele au forme diferite.

• Credit: 123RF
    Ce se află în centrul galaxiei noastre?
    25.11.2017 |

Deocamdată, nu se poate face o călătorie în centrul galaxiei şi chiar dacă s-ar putea, nu ar fi o idee grozavă. Din fericire, centrul galaxiei se poate observa de la distanţă.

• Sursa: 123RF
    De ce culoarea mov este întâlnită extrem de rar pe steaguri?
    19.11.2017 |

Multe ţări au adăugat diferite elemente steagurilor lor, fie că este vorba despre un dragon sau un uliu cu două capte. Însă pe niciun steag din lume nu există culoarea mov.

• Sursa: Wikimedia Commons
    Ce sunt fâşiile albicioase de pe pieptul de pui?
    18.11.2017 |

Carnea de pui a fost deseori vândută sub pretextul că ar fi una dintre alternativele mai uşoare ale cărnii roşii. În prezent, multe ferme utilizează diferite metode pentru creşterea rapidă a puilor, însă aceştia sfârşesc să aibă şi de trei ori mai multă grăsime decât ar trebui în mod obişnuit. Acest aspect poate fi observat în fâşiile de ţesut alb care se află în carne.

• Sursa: 123RF
    De ce unele persoane nu îşi doresc un animal de companie?
    12.11.2017 |

Deţinerea animelelor de companie este un obicei care datează încă din perioada un care omul era vânător-culegător, iar animalele au jucat un rol important în evoluţia omului.