Mari întrebări
Prima pagină Maratoanele Descopera Mari întrebări

Mari întrebări

• Credit: 123RF
    Cum dinozaurii puteau să clocească fără să zdrobească ouăle din cuib?
    27.05.2018 |

Toate păsările, de la găini la struţi, stau pe ouă când le clocesc. Totuşi, unii savanţi au crezut că dinozaurii ar fi prea robuşti pentru a-şi cloci ouăle în acest mod. Acum, un nou studiu a găsit că anumiţi dinozauri aveau o strategie: stăteau pe un spaţiu deschis în centru, înconjurat de un inel format din ouă, ferindu-le astfel de greutatea reptilei.

• Credit: 123RF
    Ce se întâmplă dacă treci cu maşina printr-o tornadă?
    26.05.2018 |

Este oarecum de la sine înţeles că cea mai bună variantă este să te îndepărtezi de un astfel de eveniment meteorologic, chiar dacă se află pe cea mai joasă scară a intensităţii. Totuşi, dacă nu există cale de întoarcere, acţiunea recomandată poate părea contraintuitivă.

• Credit: 123RF
    Cum ar arăta viitorul patogen care poate cauza un dezastru mondial?
    20.05.2018 |

Există un scenariu de coşmar în care o boală infecţioasă se răspândeşte în întreaga lume, ameninţând civilizaţia aşa cum o cunoaştem. Dar mai exact, ce fel de boală ar fi?

• Foto: arhiva
    Ce este un barbar?
    19.05.2018 |

Cuvântul barbar, în existenţa sa de peste trei milenii, şi-a modificat sensul într-o aşa manieră încât sensul de astăzi mai are doar puţin de-a face cu sensul original.

• Credit: Unsplash
    Care este diferenţa dintre magmă şi lavă?
    13.05.2018 |

Distincţia dintre magmă şi lavă are de-a face, în principal, cu locaţia. Atunci când geologii vorbesc de magmă, se referă la roca topită care se află în subsol. Dacă aceasta ajunge la suprafaţă şi continuă să curgă precum un fluid, se va numi lavă.

Cine a fost Hipocrat?
    12.05.2018 |

Hipocrat a fost un gânditor şi filosof grec care a trăit între anii 460 şi 375 î.e.n. Într-o perioadă în care mulţi atribuiau apariţia unei boli cu credinţe, superstiţii şi furia zeilor, Hipocrat a venit cu o altă variantă: bolile au o cauză naturală care poate fi descrisă în termeni fizici şi psihologici. Acesta a creat prima şcoală de gândire care se axa pe învăţarea şi practicarea medicinei. Pentru acest lucru, astăzi este cunoscut ca „părintele medicinei”.

• Credit: 123RF
    Cum ştim că Big Bang-ul a avut loc?
    06.05.2018 |

În cazul uneia dintre cele mai importante teorii ale ştiinţei actuale, există dovezi sau semne conform cărora Big Bang-ul a fost într-adevăr evenimentul prin care Universul a apărut.

• Credit: 123RF
    Este apa carbogazoasă la fel de sănătoasă precum apa plată?
    05.05.2018 |

Din punct de vedere al hidratării, studiile puţine care s-au efectuat cad de acord că apa carbogazoasă este la fel de benefică precum apa plată. Problema intervine la acele bule cu carbon care pot avea anumite influenţe asupra organismului.

• Pot prezice animalele cutremurele?
    29.04.2018 |

Poveştile privind animalele ce încep să aibă un comportament ciudat atunci când are loc un cutremur sunt obişnuite, aşadar nu este ceva nou faptul că cercetătorii încearcă să înţeleagă acest fenomen. Analizele din cadrul unui studiu sugerează că dovezile nu sunt concrete.

• Credit: Youtube/Smithsonian Channel
    De unde provine cuvântul ''kamikaze''?
    28.04.2018 |

În a doua jumătate a secolului al XIII-lea, forţele mongole au atacat Japonia, dar prin curaj, determinare şi mai ales noroc, japonezii au reuşit să-i înfrângă. Acest conflict a fost o inspiraţie pentru generaţiile viitoare din Al Doilea Război Mondial.

• Credit: 123RF
    Câte celule străine ai de fapt în corpul tău?
    16.04.2018 |

Pentru a afla numărul, o echipă de biologi condusă de Ron Milo de la ”Weizmann Institute of Science” şi-a propus să analizeze toată literatura de specialitate cu privire la populaţiile de microbi care trăiesc în noi.