Home » Istorie » Un cangur antic din Papua Noua Guinee este endemic și nu este înrudit cu cei din Australia, au descoperit cercetătorii

Publicat: 01.07.2022

Paleontologii australieni de la Universitatea Flinders au descris un cangur antic din Papua Noua Guinee care era gigantic.

Noua descriere a cangurului fosil a descoperit că, în loc să fie strâns înrudit cu cangurii australieni, cel mai probabil acesta aparține unui gen unic de cangur mai primitiv, găsit doar în Papua Noua Guinee (PNG).

Acest cangur antic din Papua Noua Guinee, descris pentru prima dată în 1983 de profesorul Tim Flannery, este cunoscut din fosile vechi de aproximativ 20.000-50.000 de ani. Acestea provin de la Nombe Rockshelter, un sit arheologic și paleontologic din provincia Chimbu, PNG.

Nombe este deja cunoscută pentru mai multe specii dispărute de cangur și marsupiale uriașe cu patru picioare, numite diprotodontide, notează Eurek Alert.

Un cangur antic din Papua Noua Guinee care era îndesat și musculos

Cercetătorii de la Universitatea Flinders au redenumit animalul Nombe nombe, după locul unde a fost descoperit, și intenționează să se întoarcă în PNG pentru săpături și cercetări suplimentare în 2023.

Nombe, care era îndesat și musculos, a trăit într-o pădure tropicală montană diversă, cu tufe dense și coroane închise. Acolo a evoluat pentru a mânca frunzele dure ale copacilor și arbuștilor, având un maxilar gros și mușchi puternici pentru mestecat.

O mare parte din viața animală din Noua Guinee este puțin cunoscută în afara insulei, în ciuda culorii și caracterului său distinctiv. Această descoperire dă o viață nouă explorării istoriei faunistice a Noii Guinee.

Puțini australieni știu ce se află în Papua Noua Guinee

„Fauna din Noua Guinee este fascinantă, dar foarte puțini australieni știu de fapt ce se află acolo”, spune Isaac Kerr, doctorand în paleontologie la Flinders.

„Există mai multe specii de echidne mari, cu nasul lung, care mănâncă viermi, care încă trăiesc în prezent; multe specii diferite de canguri pitici și oposumi pe care nu le găsim în Australia; și multe altele care se află în înregistrările fosile”, a adăugat Kerr.

„Ne gândim la aceste animale ca fiind australiene, dar ele au o altă viață interesantă în Noua Guinee”, a mai spus el.

Descendentul unei specii care a trăit cu milioane de ani în urmă

Folosind imagistică 3D și alte tehnologii, cercetătorii au studiat rămășițele de la Muzeul și Galeria de Artă PNG. Ei cred acum că specia ar fi putut evolua dintr-o formă străveche de cangur care s-a răspândit în Noua Guinee la sfârșitul Miocenului, cu aproximativ 5-8 milioane de ani în urmă.

În acea perioadă, insulele Noua Guinee și Australia continentală au fost conectate printr-un „pod terestru” din cauza nivelului mai scăzut al mării, nu erau separate de strâmtoarea Torres inundată așa cum sunt astăzi. Acest „pod” le-a permis mamiferelor australiene timpurii, incluzând diferite forme gigantice, dispărute, să se deplaseze în pădurile tropicale din Noua Guinee.

Atunci când strâmtoarea Torres s-a inundat din nou, aceste populații de animale au fost deconectate de rudele lor australiene și, astfel, au evoluat separat, adaptându-se la casa lor tropicală și muntoasă din PNG.

Nombe, acest cangur antic din Papua Noua Guinee, este acum considerat descendentul acelor canguri.

Cercetarea care a scos la lumină acest cangur antic din Papua Noua Guinee se va extinde

Lucrări paleontologice sporadice au fost întreprinse acolo de către cercetători americani și australieni în anii 1960, 1970 și 1980, multe dintre ducând la descoperiri fascinante ale megafaunei dispărute. Cu toate acestea, nu au mai avut loc săpături paleontologice acolo de la începutul anilor 1990, o situație pe care cercetătorii de la Universitatea Flinders încearcă să o remedieze.

Coautor al unui nou articol, publicat în Transactions of the Royal Society of South Australia, profesorul Gavin Prideaux, de la Universitatea Flinders, spune că cercetarea se va extinde datorită unui grant de la Australia Pacific Science Foundation.

„Suntem foarte încântați să întreprindem trei săpături paleontologice în două locuri diferite din estul și centrul PNG în următorii trei ani”, spune el.

„Vom lucra cu curatorii Muzeului și Galeriei de Artă din Papua Noua Guinee și cu alte persoane de contact din PNG, cu care sperăm să dezvoltăm un anumit interes local pentru paleontologia de aici”, a încheiat Prideaux.

Ce ar fi putut declanșa era glaciară? Un nou studiu ar fi rezolvat misterul de lungă durată