Home » Istorie » Câte miliarde de T. Rex populau Pământul înainte de extincție?

Câte miliarde de T. Rex populau Pământul înainte de extincție?

Publicat: 25.05.2023

Numărul total de Tyrannosaurus rex care a cutreierat vreodată Pământul a fost recalculat de oamenii de știință, iar noi cercetări dezvăluie că de-a lungul istoriei planetei au existat 1,7 miliarde de T. Rex.

În aprilie 2021, un studiu publicat în revista Science a estimat că până la 2,5 miliarde de indivizi T. rex au trăit cu între 68 și 65,5 milioane de ani în urmă.

Dar un nou studiu, publicat anul acesta în revista Paleontology, a contestat acest număr, sugerând că numărul real este probabil mai aproape de 1,7 miliarde.

Autoarea studiului Eva Griebeler, ecologistă evoluționistă la Johannes Gutenberg University of Mainz (Germania), a declarat că noul ei model a luat în considerare informații despre T. rex pe care autorii celuilalt studiu le-au trecut cu vederea.

Rezultatul este un studiu mai complet care îmbunătățește munca echipei inițiale, a declarat Charles Marshall, paleontolog la University of California, Berkeley (SUA) și autor principal al studiului din 2021.

Câte miliarde de T. Rex au cutreierat Pământul?

În studiul anterior, echipa lui Marshall a creat un model complex care a luat în considerare o serie de variabile diferite (cum ar fi masa corporală medie, densitatea populației, intervalul geografic aproximativ, vârsta maturității sexuale, numărul de ouă depuse, durata medie de viață, ratele de supraviețuire și durata unei generații) pentru a estima câți T. rex ar fi putut supraviețui unul alături de celălalt.

Modelul a arătat că fiecare generație de T. rex a fost compusă probabil din aproximativ 20.000 de indivizi și că au existat aproximativ 125.000 de generații în cei 2,5 milioane de ani în care a existat specia, adică 2,5 miliarde de T. rex în total.

Dar Griebeler nu a fost de acord cu unele dintre datele introduse în acel model. Ea credea că echipa lui Marshall a supraestimat ratele de supraviețuire și capacitățile de împerechere ale T. rex, precum și numărul de generații care au existat în acest timp, ceea ce a distorsionat rezultatele.

Cercetările efectuate de Griebeler publicate la scurt timp după studiul inițial au descoperit că aceste valori sunt probabil mai asemănătoare cu cele observate la păsările și reptilele moderne. Atunci când aceste valori au fost introduse într-un model actualizat, acesta a dezvăluit că existau 19.000 de indivizi în fiecare generație de T. rex și că erau doar în jur de 90.000 de generații, ceea ce înseamnă că numărul maxim de T. rex care a existat a fost de 1,7 miliarde.

Un studiu făcut din pură curiozitate

Studiul inițial a fost primul care a estimat câți T. rex au trăit pe Pământ și „a fost condus, în parte, din pură curiozitate”, a spus Marshall. Era ca și cum te-ai întreba „câte stele sunt pe cer”, a adăugat el. Drept urmare, echipa a fost fericită că a produs o estimare decentă. Dar cercetătorii sunt bucuroși că numărul a fost actualizat la o estimare „mai realistă”, a spus Marshall.

Dar indiferent de numărul exact, ambele studii ridică o întrebare interesantă: unde sunt toate oasele de T. rex? Dacă predicțiile lui Griebeler sunt corecte, înseamnă că am găsit rămășițele a doar 0,0000002% dintre acești dinozauri giganți. Aceasta este o întrebare importantă care necesită cercetări suplimentare, au spus Griebeler și Marshall.

Cunoștințele despre T. rex sunt în continuă schimbare

Înțelegerea noastră despre T. rex este în continuă schimbare. În ultimii ani, numeroase descoperiri despre specie au modificat ceea ce știm despre acești dinozauri de mult timp dispăruți.

În noiembrie 2022, un grup de cercetare a prezis că cel mai mare T. rex care a mers vreodată pe Pământ ar fi fost cu 70% mai mare decât cea mai mare fosilă cunoscută de T. rex, „Scotty”.

În aprilie 2021, un alt grup a dezvăluit că viteza maximă a speciei ar fi fost probabil de aproximativ 5 km/h, care este aproximativ egală cu viteza de mers a unui om.

Iar alte descoperiri au sugerat că dinozaurii uriași aveau sânge cald, ca păsările moderne, și aveau o pereche de buze subțiri peste dinți.

O reptilă marină preistorică ar fi fost de două ori mai mare decât o balenă ucigașă, sugerează fosilele