Home » Istorie » Unitatea 731: Un „buncăr al terorii”, folosit de japonezi pentru experimente umane, a fost găsit

Publicat: 02.06.2023

Arheologii chinezi susțin că au descoperit un buncăr care ar fi fost folosit de Armata Imperială Japoneză pentru a conduce experimente umane îngrozitoare în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial și în timpul războiului Chino-japonez.

Aceste experimente ar fi fost desfășurate de către temuta Unitate 731.

Locul a fost descoperit recent de specialiști de la Institutul de Relicve Culturale, lângă Anda, un oraș micuț din provincia Heilongjiang, din nordul Chinei.

Laboratorul infamei Unități 731, în forma literei U

Se pare că spațiul subteran reprezintă o structură în forma literei U, are aproximativ 33 de metri lungime și 21 de metri lățime, fiind prevăzută și cu o serie de tuneluri și încăperi interconectate.

Oamenii de știință susțin că structura descoperită cuprinde un laborator și temnițe folosite de infama Unitate 731, care desfășura o cercetare obscură de către japonezi.

Ceea ce a început, în 1930, ca fiind o unitate de sănătate publică, Unitatea 731 s-a transformat, ulterior, într-un organism de cercetare biologică și chimică de război, fiind folosiți pentru teste cetățeni chinezi, coreeni, ruși și americani, potrivit IFL Science.

Experimente atroce, organizate de Unitatea 731

Sub comanda generalului Shiro Ishii, oamenilor li se înlăturau organe vitale pentru simpla cercetare a impactului asupra organismului și a pierderii sângelui. Indivizii au fost supuși și unor teste precum rezistența la o serie de arme fatale, precum grenade, aruncătoare de flăcări, bombe cu șrapnel, bombe aruncătoare de agenți patogeni și arme chimice.

Alte experimente organizate includeau plasarea oamenilor în camere cu presiune scăzută, până când le ieșeau ochii din orbite, dar personalul folosea și electrocutarea, deshidratarea cu ajutorul ventilatoarelor fierbinți sau învârtirea în centrifugă până la moarte. Torționarii nu s-au dat înapoi nici de la transfuzia de sânge de la animale.

Cercetătorii susțin că amploarea atrocităților comise de Unitatea 731 subliniază importanța conștientizării acestei perioade abominabile din istorie.

Un buncăr secret din timpul Războiului Rece, deschis publicului pentru prima oară