Home » Istorie » Babuinii din Egiptul Antic erau crescuți în captivitate înainte de a fi mumificați

Foto: Wim Van Neer et al., PLOS One, 2023
Publicat: 13.12.2023

Într-un nou studiu, cercetătorii au examinat babuinii din Egiptul Antic dintr-o colecție de mumii descoperite în situl Gabbanat el-Qurud, numit și Valea Maimuțelor, de pe malul vestic al Luxor.

Studiul a fost publicat în jurnalul cu acces deschis PLOS ONE.

Din secolul al IX-lea î.Hr., a apărut o tradiție care venera și mumifica diverse specii de animale, printre care și babuini, care nu erau indigene în Egiptul Antic.

Zeci de rămășițe de babuini

Cercetătorii au analizat rămășițele scheletice ale a 36 de babuini de diferite vârste. Din cei 14 indivizi identificați pe specii, 8 au fost clasificați drept Papio anubis, în timp ce 6 au fost categorisiți drept Papio hamadryas.

Datarea cu radiocarbon a fost încercată pe 13 dintre babuinii din Egiptul Antic, dar doar trei au putut fi datați, indicând că toți aparțin de sfârșitul Perioadei Intermediare a Treia și începutului Perioadei Târzii.

Cum erau tratați babuinii din Egiptul Antic?

Studiul a dezvăluit, de asemenea, că babuinii aveau leziuni, deformări și anomalii la nivelul oaselor, probabil ca rezultat al unei nutriții precare și a lipsei de expunere la soare. Conform cercetătorilor, acestea sunt cauzate probabil de faptul că animalele au fost născute și crescute în captivitate, scrie Heritage Daily.

Studiul evidențiază faptul că condiții similare se regăsesc în rămășițele de babuini descoperite și în alte două locuri, Saqqara și Tuna el-Gebel, indicând o metodă relativ uniformă de îngrijire a animalelor captive în toate cele trei locații.

„Aceste descoperiri oferă perspective valoroase despre cum erau îngrijiți babuinii în Egiptul Antic înainte de mumificarea lor ulterioară, însă alte aspecte necesită o explorare mai detaliată”, au declarat autorii.

Articolul propune că o analiză mai cuprinzătoare a dinților animalelor ar putea furniza informații suplimentare despre dieta lor. Mai mult, extragerea potențială a ADN-ului din aceste rămășițe ar putea dezvălui detalii despre originile animalelor în sălbăticie și ar putea oferi noi informații despre tehnicile de reproducere utilizate de cei care aveau grijă de animale.

Arheologii italieni au dezgropat cel mai șocant exemplu de sclavie din Pompeii

Cercetătorii români au intrat în Cartea Recordurilor după ce au descoperit cel mai mare lac din istorie

O șampanie veche de 170 de ani, găsită pe o epavă, a fost gustată! Ce arome are?

Un cimitir din Epoca de Piatră aflat în Laponia este complet lipsit de rămășițe umane