Home » Natura » Marea Barieră de Corali a suferit ”un colaps ecologic fără precedent”. Nu va mai arăta niciodată ca înainte

Autor: Oana Bujor 04.23.2018
Marea Barieră de Corali din Australia nu va mai arăta niciodată la fel din cauza valului de căldură devastator din 2015-2016, conform unui nou studiu.

În cadrul noii cercetări a fost descoperit că partea nordică a recifului, ce ca un întreg reprezintă cea mai mare structură vie de pe Pământ, a avut parte de o ”moarte catastrofală” din cauza creşterii accelerate a unor specii de corali precum tabulata sau staghorn.

Conform Mashable, nivelul speciilor de corali s-a modificat în urma valului de căldură. Studiul sugerează că multe specii de corali din care era alcătuită Marea Barieră de Corali au murit din cauza temperaturilor oceanului care au fost peste medie. Conform specialiştilor, coralii au murit la o temperatură pe care anterior o considerau sigură pentru existenţa vietăţilor. Aşadar, noul studiu sugerează că reciful de corali este mult mai sensibil decât se credea anterior, iar o creştere cu 2 grade Celsius a temperaturilor ar duce la distrugerea ecosistemului marin.

Echipa de cercetători a utilizat sateliţi pentru a cartografia temperaturile de-a lungul a 3.863 de recifi de corali. Specialiştii notează că 30% din coralii din Marea Barieră de Corali au dispărut, într-o perioadă de nouă luni. ”Studiul sugerează că reciful se schimbă radical din cauza valurilor de căldură fără precedent,” a declarat Terry Hughes, directorul Centrului pentru studierea Recifului de Corali din Australia.