Home » Natură » Condorul andin, singura pasăre care poate zbura 160 de km fără să dea din aripi

Condorul andin, singura pasăre care poate zbura 160 de km fără să dea din aripi

Condorul andin are anvergura aripilor de circa trei metri.
Publicat: 18.07.2020

Condorul andin pare a fi singura pasăre care poate zbura pe distanțe lungi fără să dea din aripi. Pe parcursul zborului de câteva ore, pasărea dă din aripi doar într-un procent de 1%, concluzionează un studiu efectuat de cercetători din Marea Britanie.

În premieră, o echipă de cercetători a prins echipament de înregistrare de opt condori în Patagonia, pentru a le înregistra fiecare bătaie de aripă pe parcursul a mai mult de 250 de ore de zbor.

Păsările au petrecut doar 1% dând din aripi, din timpul în care au stat în aer, în special în momentul decolării. Una dintre păsări a zburat peste cinci ore, acoperind 160 de kilometri, fără să dea din aripi.

Astfel, cercetătorii au aflat cât de eficient se folosește condorul andin de curenții de aer pentru a zbura pentru câteva ore, fără să dea din aripi.

„Condorii sunt piloți experți, însă nu ne-am așteptat să fie chiar așa de buni”, a afirmat prof. Emily Shepard, co-autor al studiului și biolog la Universitatea Swansea din Wales (Marea Britanie).

Condorul andin, cea mai grea pasăre care planează

Cu o anvergură a aripilor de circa trei metri și o greutate de până la 15 kilograme, condorul andin este cea mai grea pasăre care planează.

„Concluzia că, practic, aproape că niciodată nu dau din aripi și doar planează este uimitoare”, a spus David Lentink, un expert în zborul păsărilor de la Universitatea Stanford, care nu a fost implicat în cercetare, potrivit The Guardian.

Pentru păsări, cerul nu este gol, ci un peisaj cu situații invizibile: rafale de vânt, curenți de aer cald care se ridică și fluxuri de aer împinse în sus de carcateristicile solului, precum munții.

Învățând cum să străbată curenții de aer, le permite unor păsări să parcurgă distanțe lungi, reducând în același timp efortul de a bate din aripi.

Rezultatele studiului au fost publicate în revista Proceedings of the National Academy of Sciences.

Natura continuă să ne uimească: Păsările nu cântă toate la fel. Au şi ele dialectele lor