Home » Natură » Cercetătorii au identificat o specie de broască „fără voce”

Cercetătorii au identificat o specie de broască „fără voce”

Sursa foto: Lawson LP, Loader SP, Lyakurwa JV, Liedtke HC (2023)/PLOS ONE
Publicat: 14.02.2023

Cercetătorii au descoperit în Africa o nouă specie de broască care are o caracteristică neobișnuită, fiind complet tăcută. Broasca numită Hyperolius spinigularis nu scoate niciun fel de sunet. Găsită în Munții Ukaguru din Tanzania, de unde își trage și numele, Hyperolius ukaguruensis este printre puținele broaște din lume care nu scoate sunete în comunicarea cu alte broaște.

Noua specie aparține unui grup al broaștelor de stuf, „cu gât țepos”, care, așa cum le spune și numele, au mici țepi pe gât, dar asta numai în cazul masculilor. Deoarece nu se pot baza pe sunet pentru a recunoaște membrii speciei lor, s-ar putea să folosească în schimb spinii, potrivit Phys.org.

Acest grup de broaște prezintă doar câteva specii, găsite în populații mici, lucru care le face rare și pe cale de dispariție. Găsirea unui nou membru al grupului este un câștig major pentru conservare, potrivit lui Lawson.

Descoperirea a fost prezentată în jurnalul PLOS ONE.

O specie de broască unică

Broasca recent descoperită se alătură unei familii de aproximativ 200 de specii din genul Hyperolius.

O combinație de analize genetice și genomice a confirmat că broasca era diferită de alți membri ai Hyperolius. Cercetătorii au identificat, de asemenea, cea mai apropiată rudă evolutivă a acesteia, Hyperolius ruvuensis, o altă specie care se află în pericol critic de dispariție și care probabil a dispărut.

Măsurătorile au arătat că broasca are proporții corporale unice, cu ochi mai mici în raport cu capul decât alte Hyperolius spinigularis.

Amfibienii sunt, de obicei, susceptibili la impactul uman. De când absorb chimicalele prin intermediul pielii, sunt vulnerabili la toxinele sau schimbările din aciditatea apei.

„Dacă habitatul unei păsări este distrus, uneori poate zbura spre o nouă pădure. Dar pentru amfibieni e mai greu”, a spus Lawson.

De ce fiecare specie este importantă pentru ecosistem?

„Ne gândim mult la întrebarea asta De ce contează chiar și o singură specie?”, a spus Lawson.

Broaștele fac parte din lanțul trofic. Broaștele mănâncă insecte și, la rândul lor, sunt mâncate de alte animale.

„Dacă această specie dispare, nu se întâmplă mare lucru. Pierdem doar încă un fir din țesătura ecosistemului. Dar dacă vei continua să scoți fire, ecosistemul se destabilizează și țesătura se desface”, a declarat Lawson.

Descoperirea noii specii de broaște arată cât de multe mai sunt de învățat despre regiunile bogate în diversitate ale lumii.

Broaștele arlechin, presupuse dispărute, au fost redescoperite