Home » Natură » Test de cultură generală. Care sunt cei mai vechi munți din lume?

Test de cultură generală. Care sunt cei mai vechi munți din lume?

Publicat: 06.12.2023

Se spune că, analizând acești munți, se poate deduce întreaga istorie geologică a Pământului. Care sunt cei mai vechi munți din lume?

Majoritatea oamenilor de știință sunt de acord că Barberton Greenstone Belt din Africa de Sud sunt cei mai vechi munți din lume (cu o vârstă de 3,6 miliarde de ani) și se spune că este posibil să fie dedusă întreaga istorie geologică a Pământului prin examinarea acestor munți de pe fundul unei mări antice.

Munții Makhonjwa, cunoscuți și sub numele de Barberton Greenstone Belt sau Barberton Mountain Land, sunt o serie de munți mici și dealuri care acoperă o zonă de 120 km pe 60 km care se întinde pe provincia Mpumalanga din Africa de Sud și granița cu Swaziland. Acești munți sunt situați în marginea de est a Cratonului Kaapvaal, conform GeologyIn.

Care sunt cei mai vechi munți din lume?

Cu altitudini cuprinse între 600 și 1800 de metri, Munții Makhonjwa nu se remarcă prin înălțimea lor. Ceea ce deosebește această zonă de formațiuni stâncoase de șist verde este vârsta lor.

Sub înălțimile verzi și văile împădurite ale acestui lanț muntos se află unele dintre cele mai vechi, bine conservate și diverse secvențe de straturi de roci vulcanice și sedimentare găsite oriunde pe planetă. Acestea păstrează dovezi ale unora dintre primele forme de viață de pe Pământ, cum ar fi microfosile, stromatoliți și alte materiale derivate biologic. Eșantionarea geologică indică faptul că unele formațiuni de rocă din acești munți au între 3,2 și 3,6 miliarde de ani.

Mantaua Pământului, mai fierbinte în urmă cu 3 miliarde de ani

Un tip de rocă din această zonă care stârnește în mod deosebit interesul geologilor este komatiita. Această rocă ignee s-a format din magme care erau mai fierbinți, mai lichide și mai dense decât orice lavă găsită pe Pământ astăzi.

Geologii încă dezbat condițiile care au permis formarea komatiitei, dar mulți cred că mantaua Pământului era probabil mai fierbinte sau mai umedă acum 3 miliarde de ani decât este astăzi și că acest lucru a jucat probabil un rol important, scrie NASA Earth Observatory.

Test de cultură generală. Care este cel mai mic mamifer din lume?

O bucată uriașă de pe coasta peruană a înverzit, însă nu este un semn bun