Home » Istorie » O nouă specie de dinozaur a fost descoperită în Thailanda

O nouă specie de dinozaur a fost descoperită în Thailanda

Foto: Sita Manitkoon et al., Diversity, 2023
Publicat: 12.08.2023

O echipă multi-instituțională de paleontologi a identificat o specie nouă de dinozaur dezgropată în Thailanda în 2012.

Într-o lucrare publicată în revista Diversity, grupul descrie locul în care a fost găsită fosila, caracteristicile și starea acesteia.

Fosila a fost descoperită într-un loc de săpături din Phu Noi, în nordul Thailandei. Zona geologică este cunoscută sub numele de Formația Phu Kradung. Locul de săpătură a adus un număr mare de fosile de-a lungul anilor.

O specie nouă de dinozaur, identificată în Thailanda

În acest nou studiu, echipa de cercetare și-a concentrat eforturile pe o fosilă încorporată în piatră care se afla în stare bună. Este o specie necunoscută anterior, numită acum Minimocursor phunoiensis.

Echipa de cercetare descrie fosila drept un „schelet excepțional de articulat” și sugerează că este unul dintre cei mai bine conservați dinozauri descoperiți vreodată în Asia de Sud-Est. Ei au descoperit că această specie nouă de dinozaur face parte din clada neornitischiană, care erau dinozauri mâncători de plante.

Cercetătorii au descoperit și că dinozaurul nu era încă matur atunci când a murit. Acesta avea patru membre, dar mergea pe două picioare. Avea, de asemenea, un corp și o coadă lungi și un bot asemănător unui cioc, cu un nodul osos pe maxilar.

Dinozaurul avea și o creastă de-a lungul pelvisului. Specimenul fost datat cu 145-163 de milioane de ani în urmă. Echipa estimează că dacă ar fi crescut complet, dinozaurul ar fi avut aproximativ 2 metri lungime, potrivit Phys.org.

Cât de comun era acest dinozaur?

Per total, caracteristicile sale fizice sugerează că dinozaurul a mâncat vegetație și a fost capabil să alerge destul de repede pentru a evita să fie mâncat de prădători. Cercetătorii notează că în aceeași zonă generală au fost găsite și alte fosile ale aceluiași tip de dinozaur, ceea ce sugerează că erau foarte comuni.

Echipa încheie remarcând că studiul fosilei este încă în curs de desfășurare; unele dintre oasele sale încă mai necesită prelucrare, inclusiv craniul. Odată ce această muncă va fi finalizată, adaugă ei, vom afla mult mai multe despre dinozaur și despre locul său printre ceilalți din timpul său.

Noi descoperiri dezvăluie indicii despre unul dintre cele mai importante orașe ale mayașilor